اختراعی که هزینه‌های برق را نصف می‌کند +عکس


اختراعی که هزینه‌های برق را نصف می‌کند +عکس

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی تبیان آنلاین با انتشار تصویری از اختراع ایرانی که هزینه‌های برق را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد نوشت: یکی از دغدغه‌های...

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی تبیان آنلاین با انتشار تصویری از اختراع ایرانی که هزینه‌های برق را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد نوشت:

یکی از دغدغه‌های بزرگ شرکت‌های توزیع برق، مدیریت اوج مصرف در فصل تابستان است. گروهی از مهندسین ایرانی که در شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی و شرکت آریا یورد مشغول به کار هستند، به فکر ساخت سیستم سرمایشی جدید افتادند که بتواند در ساعات پیک مصرف برق، پایین‌ترین میزان مصرف را داشته باشد.

۹۰ درصد سیال این دستگاه آب و ۱۰ درصد آن سیال #نانویی است. عملکرد این پکیج که ۷۰ درصد قطعات آن ایرانی و از تولیدات داخلی بوده، به این صورت است که با داشتن یک بانک یخی که در آن پیش‌بینی‌شده، سرمایش را در ساعت ۱۲ شب که زمان کم‌مصرف برق در شبانه‌روز است از برق تغذیه کرده و در زمان اوج مصرف که حدود ۶ ساعت در طول روز است، با خارج کردن تمام کمپرسورها با حداکثر یک آمپر، سرمایش هر محیطی را تأمین می‌کند.

سیستم سرمایشی گرمایش جدید، باقابلیت ذخیره‌سازی انرژی و کاهش ۹۲ درصدی مصرف برق در اوج مصرف تابستان، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی در هزینه‌های تمام‌شده صرفه جویی کرده و نیز باعث کاهش حدود ۵۲ تا ۵۵ درصد هزینه در قبوض برق مصرف‌کننده می‌شود.

اختراعی که هزینه‌های برق را نصف می‌کند +عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید