منچستریونایتد-منچسترسیتی؛ شبی که لیورپولی ها برای پیروزی یونایتد دعا می‌کنند!


منچستریونایتد-منچسترسیتی؛ شبی که لیورپولی ها برای پیروزی یونایتد دعا می‌کنند!

شاید طرفداران لیورپول هیچ گاه مثل چهارشنبه شب طرفدار منچستریونایتد نبوده باشند

شاید طرفداران لیورپول هیچ گاه مثل چهارشنبه شب طرفدار منچستریونایتد نبوده باشند

به گزارش وبسایت نود، بعد از شکست 4-0 یونایتد مقابل اورتون، سهمیه لیگ قهرمانان برای شیاطین سرخ دیگر بسیار دور به نظر می‌رسید. اما سایر مدعیان نیز در بازی های خود، سهمیه را به یونایتد تعارف زدند تا کورسوی امید حضور در اروپا همچنان در دل هواداران یونایتدی زنده باشد.

یونایتد با تکرار نتایج دوران حضور موقت سولسشائر می‌توانست اکنون خیال آسوده ای برای سهمیه لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد اما لغزش های عجیب شیاطین سرخ در لیگ برتر و شکست در 3 مسابقه از 5 مسابقه آخر، آن ها را در فاصله 3 امتیازی جایگاه چهارم قرار داده است. برنامه بازی های آتی یونایتد دشواری کار این تیم را نشان می‌دهد و این تیم پیش از بازی روز یکشنبه برابر چلسی، باید صد و شصتمین دربی منچستر را در لیگ برگزار کند؛ دیداری که هواداران یونایتدی حمایت دشمن قسم خورده را نیز پشت سر تیم خود خواهند داشت.

شاید حمایت یک لیورپولی از منچستریونایتد، آخرین اتفاقی بود که می‌شد در دنیا انتظارش را کشید، اما شرایط جدول به گونه ای رقم خورده مسیر اولین قهرمانی لیورپول در رقابت های لیگ برتر، از دربی منچستر بگذرد.

لیورپول بعد از گذشت 35 بازی با 88 امتیاز صدرنشین است و منچسترسیتی با انجام یک دیدار کمتر، با 86 امتیاز در رده دوم ایستاده است. دربی منچستر (روی کاغذ) سخت ترین بازی شاگردان گواردیولا تا پایان فصل خواهد بود و می‌توان انتظار داشت سیتی در هر 3 دیدار بعدی خود مقابل برنلی، لسترسیتی و برایتون به پیروزی برسد. بنابراین پیروزی سیتی در این مسابقه، می‌تواند امیدهای لیورپول برای کسب قهرمانی را تا حدودی کمرنگ کند. جیمز میلنر گفته هیچ گاه به اندازه چهارشنبه شب طرفدار یونایتد نبوده و باید دید آیا یونایتد می‌تواند در مسیر گرفتن سهمیه، بزرگترین رقیبش را در راه اولین قهرمانی لیگ بعد از 29 سال یاری کند یا خیر.

البته 9 سال پیش، طرفداران یونایتد نیز انتظار مشابهی از لیورپول داشتند که این انتظار هیچ گاه برآورده نشد. قبل از بازی های هفته سی و هفتم فصل 10-2009، لیورپول با حضور در رده هفتم هیچ امیدی به کسب سهمیه نداشت اما می‌توانست در جنگ قهرمانی نقش موثری ایفا کند. این تیم در آنفیلد میزبان چلسی 80 امتیازی بود و یونایتد 79 امتیازی نیست باید در مقابل ساندرلند می‌ایستاد. لیورپول که فصل خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت یازدهمین شکست فصل خود را نیز با گل های دروگبا و لمپارد متحمل شد، اختلاف یک امتیازی بین چلسی و یونایتد تا پایان فصل حفظ شد و چلسی کارلو آنچلوتی کورس قهرمانی را از یونایتد سرآلکس فرگوسن برد.

اما آمار درباره دربی چهارشنبه شب چه می‌گوید؟ در 159 دیدار قبلی برگزار شده میان دو تیم در چارچوب رقابت های لیگ شیاطین سرخ دست بالا را داشته اند. یونایتد 62 بار پیروز شده، 51 بازی به تساوی انجامیده و در 46 بازی نیز منچسترسیتی پیروزی را جشن گرفته است.

نتایج دربی های اخیر اولدترافورد نشان می‌دهد که تئاتر رویاها تبدیل به ورزشگاه مورد علاقه سیتیزن ها شده است. در حقیقت از 7 بازی اخیر برگزار شده میان دو تیم در اولدترافورد (لیگ) سیتی 5 بار برنده شده، یک بازی مساوی شده و یونایتد تنها در دربی آپریل 2015 (پیروزی 4-2) موفق به شکست سیتی شده است. دو بازدید پپ گواردیولا از اولدترافورد در دوران حضور او در سیتی نیز با برتری های مشابه 2-1 به پایان رسیده است. (سپتامبر 2016 و دسامبر 2017) با این نتایج، سیتی مشترکا در کنار چلسی با کسب 6 برد، موفق ترین مهمان اولدترافورد در تاریخ لیگ برتر لقب گرفته است و چهارشنبه شب فرصت دارد تا از چلسی عبور کند.

آندره مارینر در حالی سوت آغاز دربی چهارشنبه شب را به صدا درخواهد آورد که در تاریخ لیگ برتر، تنها 6 دربی میان این دو تیم در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار نشده است. یونایتد اولین بازی را در نوامبر 1994 به لطف هت‌تریک آندری کانچلسکیس با برتری 5-0 به پایان رساند اما در 5 بازی بعدی پیروز نشده، 2 بازی را مساوی کرده و در 3 دیدار شکست خورده است.

با کسب تنها 6 امتیاز، یونایتد ضعیف ترین عملکرد را در بازی های رودرروی تیم های "بیگ سیکس" به نام خود ثبت کرده است. نکته عجیب تر آن که آن ها تاکنون 3 بار میزبان این تیم ها بوده اند و هرگز موفق به پیروزی نشده اند. (شکست 3-0 مقابل تاتنهام، تساوی های 2-2 مقابل آرسنال و 0-0 مقابل لیورپول)

بعد از شکست 3-0 مقابل تاتنهام در روزهای پایانی آگوست 2018، یونایتد در 14 بازی خانگی بعدی در لیگ برتر شکست نخورده و 9 پیروزی و 5 تساوی در کارنامه خود ثبت کرده است. با این حال شیاطین سرخ در بازی های خانگی خود در اولدترافورد تنها 2 کلین شیت داشته اند (تساوی های بدون گل مقابل کریستال پالاس و لیورپول) تا این تیم در کنار فولام سقوط کرده، ضعیف ترین تیم های این فصل لیگ برتر از نظر بسته نگه داشتن دروازه در بازی های خانگی باشند.

منچسترسیتی در تمام رقابت های این فصل 155 گل به ثمر رسانده و با رکورد تعداد گل های به ثمر رسیده توسط یک تیم انگلیسی در طول یک فصل، تنها و تنها یک گل فاصله دارد؛ رکوردی که توسط همین منچسترسیتی در فصل 14-2013 و با 156 گل به ثبت رسید. (تحت هدایت مانوئل پیگرینی) در این راه چشم امید گواردیولا و سیتیزن ها به سرخیو آگوئرو است.

آگوئرو با 8 گل، در کنار وین رونی بهترین گلزن دربی های منچستر در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. در حقیقت در تاریخ لیگ برتر تنها یک بازیکن توانسته بیشتر از آگوئرو دروازه یونایتد را باز کند و او هم کسی نیست به جز آلن شیرر، آقای گل ادوار لیگ برتر که موفق شده 10 بار دروازه یونایتد را باز کند.

همان گونه که اشاره شد، پپ گواردیولا در هر دو سفر نخست خود به اولدترافورد با کسب 3 امتیاز خارج شده است. او در کنار رونالد کومان و سم آلردایس تنها سرمربیان لیگ برتری هستند که در دو مهمانی اول خود در اولدترافورد برنده بوده اند و گواردیولا با پیروزی در بازی چهارشنبه شب، می‌تواند به نخستین سرمربی لیگ برتری تبدیل شود که در تمام 3 مهمانی ابتدایی خود در این ورزشگاه به پیروزی رسیده است.

هر سه مربی دائمی اخیر منچستریونایتد، نخستین تجربه خود در دربی منچستر را با شکست پشت سر گذاشته اند؛ دیوید مویس (شکست 4-1، سپتامبر 2013)، لویی فن‌خال (شکست 1-0، نوامبر 2014) و ژوزه مورینیو (شکست 2-1، سپتامبر 2016) آخرین مربی یونایتد که توانسته در نخستین تجربه خود در دربی منچستر برنده شود، سرآلکس فرگوسن بوده که در دربی مارچ 1987 تیمش را به پیروزی 2-0 رهنمون ساخته و اکنون اوله گونار سولسشائر باید بعد از حدود 32 سال این کار را تکرار کند.

منچسترسیتی در بازی چهارشنبه شب کوین دی‌بروینه را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. اما این اتفاق هم باعث نشده تا سایت هواسکورد، نتیجه این مسابقه را چیزی به جز پیروزی 3-0 آبی آسمانی ها پیش بینی کند. شاید اگر پای سهمیه لیگ قهرمانان در میان نبود، یونایتد جلوافتادن سیتی در کورس قهرمانی با لیورپول را ترجیح می‌داد اما اکنون قضیه کمی فرق می‌کند. چهارشنبه شب در اولدترافورد، طرفداران لیورپول نیز چشم انتظار پیروزی منچستریونایتد خواهند بود.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک