جریان های مقاومت علیه امریکا در کنار ایران خواهند ایستاد


جریان های مقاومت علیه امریکا در کنار ایران خواهند ایستاد

تهران -ایرنا - جبهه خلق برای آزادی فلسطین با محکومیت تصمیم واشنگتن در لغو معافیت های خرید نفت ایران، تاکید کرد که همه جریان های مقاومت در یک صف در کنار ایران علیه دشمن صهیونیستی- آمریکایی خواهند ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از غزه ، این جبهه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای که رونوشت آن در اختیار ایرنا قرار گرفت تاکید کرد، ادامه تحریم ها علیه ایران و تشدید آن نهایت دشمنی آمریکا با حقوق و حاکمیت کشورها به شمار می رود؛ به ویژه کشورهایی که مخالف سیاست های آمریکا در منطقه هستند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، واشنگتن سعی می کند با این تحریم ها و فشارها، کشورهای مخالف را با خود همسو کند؛ از این رو درصدد تضعیف آنها از داخل است.
این بیانیه می افزاید، این سیاستی است که آمریکا از گذشته تا کنون در قبال بسیاری از کشورها و قدرت های مخالف طرح های امپریالیسم در پیش گرفته و ادامه می دهد.عراق، سوریه، کوبا، ونزوئلا و جریان های مقاومت فلسطین و لبنان از جمله کشورهایی هستند که در برابر آمریکا ایستادگی کرده اند.
جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد که تحریم ها علیه ایران تنها به نفع رژیم صهیونیستی شریک اصلی آمریکا در منطقه است تا از این طریق، این رژیم طبق طرح های آمریکایی - صهیونیستی به قدرت محوری و اصلی در خاورمیانه تبدیل شود.
این نهاد فلسطینی تصریح کرد که همه جریان های مقاومت و زنده در منطقه که مخالف اشغالگری، غارتگری و محرومیت ملت ها از حق تعیین سرنوشت شان هستند، در صف واحد برای رویارویی با دشمن استعماری امپریالیسم خواهند ایستاد.
کاخ سفید روز دوشنبه دوم اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا معافیت خرید نفت ایران را که پیشتر به هشت کشور داده بود ، تمدید نمی کند.
بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق، چین، هند و ترکیه به این تصمیم واشنگتن واکنش نشان دادند و اقدام یک جانبه آمریکا علیه کشورهای منطقه را نپذیرفتند.
اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است و بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بوده که بیشترین میزان افزایش در سال 2019 می باشد.
خاورم**9329*1436**شبس**1613

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟