استاندار، درگذشت 2 چهره علمی و هنری قزوین را تسلیت گفت


استاندار، درگذشت 2 چهره علمی و هنری قزوین را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، متن پیام تسلیت عبدالمحمد زاهدی به مناسبت درگذشت این چهره های فرهنگی،هنری و علمی به شرح زیر است:انالله و...

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، متن پیام تسلیت عبدالمحمد زاهدی به مناسبت درگذشت این چهره های فرهنگی،هنری و علمی به شرح زیر است:
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت 2 چهره علمی،ادبی و فرهنگی و هنری کشور که اصالتا از اهالی قزوین بوده و باید آنان را جزو مفاخر این استان دانست موجب اندوه، تاثر و تالم شد.
شادروان دکتر محسن جهانگیری استاد فرهیخته فلسفه و عرفان و از چهره های ماندگار فلسفه،خدمات علمی شایانی را به میهن اسلامی عرضه داشت.
بی شک تلاش های موثر ایشان و خدمت صادقانه او در توسعه علم مورد رضای خداوند است و نقش ماندگار این اندیشمند بی ادعا در گسترش فلسفه و عرفان بی بدیل خواهد بود.
بانو مرحومه منیر فرمانفرمائیان را نیز بدون شک هندسه گراترین هنرمند عصر حاضر ایران می نامند، هنرمندی که در مجموعه آثارش در بیش از نیم قرن گذشته بارها افتخار و اعتبار هنر و بانوی ایرانی را به رخ جهانیان کشاند و اکنون ترکیبی از آینه کاری، اشکال هندسی، نقش های مایه و شیشه ها در انتظار دستی برای بازسازی دوباره ' آب روشنایی است' هستند.
یقیقنا این راه بی رهرو نخواهد ماند چراکه آن بانوی هنرمند و این افتخار هنر ایرانی در سالیان ارزشمند عمر خود را صرف تربیت و پرورش دانشجویان و هنرجویان بزرگی نمود.
اینجانب ضایعه اندوهبار درگذشت این 2 چهره علمی فرهنگی و هنری را به خانواده محترم آن فقیدان، بستگان، همکاران،شاگردان و تلاشگران این عرصه تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه الهی و علو درجات برای آن مرحومان را داشته و برای بازماندگان آرزوی صبر و اجر از درگاه الهی مسالت می نمایم.
منیر شاهرودی فرمانفرمائیان هنرمند نقاش و از پیشگامان هنر مدرن ایران در آخرین روز فروردین ماه امسال در سن 97 سالگی در منزل مسکونی خود در تهران درگذشت.
منیر فرمانفرمائیان در سال ۱۳۰۱ در قزوین به دنیا آمد.
فرمانفرمائیان از هنرمندان تأثیرگذار عرصه هنرهای تجسمی بود و آثار هنری ماندگاری را در دوران حیات، از خود به جای گذاشت.
دکتر محسن جهانگیری نیز از اساتید فلسفه دانشگاه تهران و متولد سال ۱۳۰۸ در قزوین بود که اول اردیبهشت ماه در سن 90 سالگی درگذشت.
آن مرحوم سال ۱۳۸۱ در دومین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در رشته فلسفه معرفی شده بود.
3013
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید