سارقان 500 میلیون تومانی در تهران گرفتار شدند


سارقان 500 میلیون تومانی در تهران گرفتار شدند

تهران- ایرنا- رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: دو سارق حرفه ای خودرو، لوازم داخل خودرو و منزل دستگیر شدند و 500 میلیون تومان سرقت اعتراف کرده اند.

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ بهزاد اختیاری، در این خصوص اظهار داشت: بامداد یازدهمین روز از فروردین ماه امسال، ماموران گشت انتظامی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ حین گشت زنی در محدوده استحفاظی خود به یک خودرو سواری که با پلاک مخدوش در کنار خیابان رها شده بود، ظنین شده و خودرو را تحت نظر قرار دادند.
وی افزود: این اقدام پلیسی ادامه داشت تا این که دقایقی بعد دو جوان که وضعیت ظاهری نامناسبی داشته به خودرو نزدیک شده و قصد سوار شدن داشتند که بلافاصله از سوی ماموران دستگیر و به همراه خودرو به پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت عنوان داشت: متهمان که علی و قادر نام داشتند، به ظن سارق بودن، مورد تحقیقات و بازجویی قرار گرفتند اما منکر اتهامات شده و سعی کردند با ضد و نقیض گویی مسیر تحقیقات را منحرف کنند همچنین در بازرسی از خودرو مورد نظر نیز یک عدد قیچی آهن بر کشف و طی استعلام پلاک خودرو، مشخص شد پلاک این خودرو مسروقه است و متهمان برای پوشش و جلوگیری از شناسایی در سرقت های ارتکابی از آن استفاده می کردند.
اختیاری، با اشاره به این که در تحقیقات بعدی مشخص شد که هر دو متهم جز سارقان حرفه ای خودرو و لوازم داخلی آن هستند، گفت: با بهره گیری از تحقیقات و اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان این پایگاه مشخص شد که این متهمان تا کنون ده ها مورد سرقت خودرو و لوازم داخلی آن و همچنین سرقت از منزل در پرونده خود دارند که این مسئله تحقیقات را وارد مرحله ای جدیدی کرد.
وی بیان داشت: به این ترتیب، تحقیقات ادامه یافت تا این که متهمان به بیش از 150 فقره سرقت لوازم داخلی خودرو، خودور و بیش از 50 مورد سرقت اماکن جمعا به ارزش 500 میلیون تومان در محدوده های جنوب شرق تهران با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: متهمان در تشریح جزئیات سرقت های خود گفتند که تا کنون با دستبرد به منزل، مهد کودک، انباری، کارگاه های صنعتی و چندین خودرو، اقدام به سرقت می کردند و اموال مسروقه را به مالخران محدوده خلازیر و اتابک می فروختند و تعدادی دیگر از اموال مسروقه را در مخفیگاهشان مخفی کرده اند.
وی ادامه داد: با توجه به اعترافات متهمان بلافاصله چندین تیم از کارآگاهان به آدرس های اعلام شده از سوی آنان اعزام که طی بازرسی انجام شده تعدادی لوازم خانگی، البسه، لوازم الکترونیکی، طلاجات، لوازم ساختمانی، ادوات موسیقی و سایر موارد کشف شد.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهمان و کشف اموال مسروقه تا کنون موفق به شناسایی 15 تن از مال باختگان شده وتلاش برای شناسایی دیگر مال باختگان ادامه دارد.
تهرام/8138//6139

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک