حمایت های اجتماعی مراکز صنعتی هرمزگان از بهزیستی ضروری است


حمایت های اجتماعی مراکز صنعتی هرمزگان از بهزیستی ضروری است

بندرعباس- ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، حمایت های اجتماعی مرکزهای صنعتی و اقتصادی استان هرمزگان و حضور خیران در کنار بهزیستی بر کیفیت ارائه خدمات را ضروری و اثرگذار دانست.

به گزارش ایرنا، محمد آشوری روز سه شنبه در نشست با اعضای شورای معاونان بهزیستی هرمزگان اظهار داشت: آسیب های اجتماعی به مراتب خطرناک تر از سیل وبلایای طبیعی هستند و باید با اصلاح رویکردها، ساختارها و ارائه برنامه مناسب آثار تخریبی این آسیب ها را کاهش داد.
وی در خصوص اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی بیان داشت: باید تفکر پیشگیری بر اقدام پیشی گیرد و در این صورت است که می توان از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.
نماینده مردم نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی، فعالیت های تخصصی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان را مثبت ارزیابی کرد.

** اشتغال و مسکن دغدغه جدی جامعه هدف بهزیستی
مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز در این نشست مهم ترین دغدغه جامعه هدف بهزیستی را اشتغال و مسکن عنوان کرد.
غلامحسین رنجبر افزود: مشکلات موجود در خصوص معرفی ضامن معتبر در مراحل دریافت تسهیلات اشتغال و ناتوانی مددجویان در تامین سهم آورده مسکن خود جامعه هدف را با مشکلاتی زیادی مواجه کرده است.
وی ضمن برشمردن مشکلات رفت و آمد معلولان در سطح شهر، تامین هزینه های درمان به ویژه در خارج از استان و کمبود اعتبارات در حوزه های معلولان، رفع این مشکلات را نیازمند تدبیر و همراهی مسوولان برشمرد.
رنجبر همچنین خواستار اهتمام نمایندگان مردم در سرعت بخشی به راه اندازی مرکز جامع توانبخشی شهید فیاض بخش، افزایش مشارکت اجتماعی مراکز صنعتی و اقتصادی استان و افزایش اعتبارات بهزیستی در سطح استان و کشور شد.
استان هرمزگان دارای 484 نفر ضایعه نخاعی است که از این تعداد 235 نفر در شهرستان بندرعباس و مابقی در سایر شهرستان ها زندگی می کنند.
هم اکنون 29هزار و 744 نفر در استان هرمزگان معلول هستند که 62 درصد از جامعه هدف بهزیستی را شامل می شوند.
9887 / 6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید