چابهار پایتخت مالاریا در ایران است


چابهار پایتخت مالاریا در ایران است

چابهار- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان پایتخت مالاریا در ایران است و نسبت به سایر مناطق کشور بیشترین تعداد افراد مبتلا به این بیماری را دارد.

محمود حسین بر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در چابهار از پنج هزار مورد مالاریا در10 سال گذشته هم اینک به 74 مورد رسیده است.
وی افزود: نخستین همایش کشوری برنامه حذف مالاریا در چابهار با حضور مدیر مالاریا مدیترانه شرقی و میهمانان کشوری و استانی پنجم اردیبهشت همزمان با 25 آوریل 2019 برابر با روز جهانی مالاریا در این شهرستان برگزار می شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار ادامه داد: حذف مالاریا در افق 1404 از موفق ترین برنامه های وزارت بهداشت در 10 سال اخیر است و معاونت بهداشت این وزارتخانه با تمام توان در این مسیر گام بر می دارد.
وی افزود: مالاریا از قدیمی ترین بیماری های عفونی است که همچنان در استان سیستان و بلوچستان به صورت بومی مشاهده می شود.
حسین بر گفت: در راستای تبیین این موفقیت، مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همایش این روز را با حضور مدیر منطقه ای برنامه مبارزه با مالاریا در سازمان جهانی بهداشت، اساتید دانشگاه ها و برخی مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد کرد.
وی بیان کرد: در آستانه برگزاری همایش روز جهانی مالاریا و نخستین نشست کشوری برنامه حذف مالاریا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مدیر مالاریا مدیترانه شرقی از مراکز خدمات جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار بازدید کرد.
3043**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)