ترویج آموزش یکی از راه‌های نهادینه کردن سواد سلامت است


ترویج آموزش یکی از راه‌های نهادینه کردن سواد سلامت است

گروه اجتماعی - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به مدرسه‌محور کردن سلامت تصریح کرد: ترویج آموزش یکی از راه‌های نهادینه کردن سواد سلامت است.

ترویج آموزش یکی از راه‌های نهادینه کردن سواد سلامت است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش استان مرکزی امروز سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه در همایش نمادین استانی گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان مهتاب کوی سجادیه(ع) اراک برگزار شد، با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ سلامت اظهار کرد: چند کلیدواژه در شعارهایی که برای هفته سلامت انتخاب شده از جمله دسترسی عادلانه، آموزش، مشارکت اجتماعی، سبک زندگی و... وجود دارد که در سند تحول بنیادین سلامت نیز مدنظر بوده‌اند.
وی افزود: امروز سومین روز از هفته سلامت است که تحت عنوان مشارکت اجتماعی و سلامت نامگذاری شده است، ترویج آموزش یکی از راه‌های نهادینه کردن سواد سلامت است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به مدرسه‌محور کردن سلامت تصریح کرد: با مدرسه محور کردن فعالیت در حوزه تربیت بدنی و سلامت سعی بر پوشش همگانی این مهم داشته‌ایم.
دمنه سلامت و امنیت را دو نعمت بزرگ دانست و گفت: علاوه بر سلامت و امنیت، والدین و معلمان نیز نعمات دیگری هستند که همه به ویژه دانش‌آموزان باید قدردان و سپاسگزار این نعمت‌ها باشند.

ترویج آموزش یکی از راه‌های نهادینه کردن سواد سلامت است
به گزارش ایکنا، دکتر جواد نظری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مراسم با اشاره به شعار مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت گفت: متولیان امر در سراسر کشور باید به گونه‌ای عمل کنند که خدمات اولیه بهداشتی در دسترس تمام اقشار حتی در دورترین نقطه باشد.
نظری با اشاره به اینکه 50 درصد بیماری‌های سرطانی قابل پیشگیری هستند، بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در کشور 100 درصد مردم حتی در دورترین و حاشیه‌نشین‌ترین نقاط نیز از خدمات اولیه بهداشتی بهره‌مند هستند.
وی اضافه کرد: 25 هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی و 145 هزار سفیر سلامت خانواده در استان مرکزی تربیت شده‌اند، همچنین 272 مدرسه مروج سلامت در استان وجود دارد و 43 درصد دانش‌آموزان در مدارس مروج سلامت تحصیل می‌کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص عناوین هفته سلامت افزود: یکشنبه به عنوان دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، دوشنبه آموزش رکن سلامت، سه شنبه مشارکت اجتماعی و سلامت، چهارشنبه مراقبت‌های اولیه بهداشتی و سلامت روان، پنج‌شنبه سلامت در حوادث و بحران‌ها، جمعه سبک زندگی سلامت‌محور و شنبه سلامت، جمعیت و خانواده نام‌گذاری شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر