بازداشت یک زن 57 ساله در ارتباط با کشته شدن خبرنگار در ایرلند شمالی


­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/) از لندن ؛ ­تحقیقات پلیس ایرلند شمالی همزمان با بازداشت یک زن 57 ساله طبق آنچه که...

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن ؛ ­تحقیقات پلیس ایرلند شمالی همزمان با بازداشت یک زن 57 ساله طبق آنچه که قانون مبارزه با تروریسم توصیف شد،وارد مرحله جدیدی شده است.
" لیرا مک کی" خبرنگار 29 ساله که پنجشنبه گذشته در حال تهیه خبر و گزارش از عملیات پلیس در منطقه کورگن لند ندری در ایرلند شمالی بود ،هدف قرار گرفت ، وی دچار جراحات شدید شد و در بیمارستان جان سپرد.
ارتش نوین جمهوری خواه ایرلند در بیانیه ای با ابراز تاسف از کشته شدن این خبرنگار و عذرخواهی از خانواده و دوستان وی، اعلام کرد : کشته شدن وی عمدی نبود و در جریان تیر اندازی با نیروهای پلیس , لیرا مک کی کشته شده است .
همزمان با برگزیت خشونت ها در ایرلند شمالی که تنها مرز زمینی انگلیس با اتحادیه اروپاست،پس از سالها فروکش کردن، افزایش یافته است .
بیشتر جمهوری خواهان در پی پیوستن به جمهوری ایرلندند اما حزب اتحاد گرای ایرلند شمالی که دولت کنونی انگلیس با اتکا به آرای آنان پا برجاست خواهان ادامه اتحاد با انگلیس اند.
هر دو حزب عمده ایرلند شمالی یعنی حزب اتحاد گرای ایرلند شمالی که سلطنت طلب توصیف می شوند و حزب شین فن که جمهوری خواه خوانده می شوند کشته شدن این خبرنگار را محکوم کردند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود