تشریح اقدامات شهرداری تهران برای نمایشگاه کتاب


اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی در تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) گفت: سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
وی افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ فرهنگی جلساتی با حضور دکتر محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و کمیته‌های اجرایی برگزار و وظایف هر کمیته و کارگروه به تفکیک تعیین گردید.
یزدانی با بیان این که سازمان زیباسازی شهر تهران اقدامات لازم را در خصوص تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری متناسب با نمایشگاه کتاب در اطراف مصلی و نیز در سطح شهر تهران برعهده دارد، تصریح کرد:تبلیغات محیطی نمایشگاه بر روی ۱۰۰ عرشه و ۵۰ پرتابل در سطح شهر تهران نصب گردیده است. همچنین استقرار و نصب ۹۰ عدد نیمکت و استقرار ۲۵۰ عدد نیمکت دیگر نیز در محوطه مصلی انجام شده است.
وی ادامه داد: برای تسهیل در تردد و جابجایی بازدیدکنندگان نمایشگاه ۲۰ دستگاه شاتل برقی در محل‌های تعیین شده در محوطه داخلی مصلی مستقر و به خدمات رسانی خواهند پرداخت. همچنین پیش بینی‌های لازم برای اسکان موقت دانشجویانی که از شهر‌های مختلف برای بازدید از نمایشگاه می‌آیند؛ در هتل آفتاب حرم مطهر امام خمینی (ره) صورت گرفته است.
وی با ذکر این نکته که امسال نیز همانند سال‌های گذشته نظارت بر نحوه خدمات رسانی چرخ دستی‌ها توسط شرکت ساماندهی انجام می‌شود، ادامه داد:با تدابیر صورت گرفته امسال نیرو‌ها با لباس‌های متحدالشکل برای خدمات رسانی حضور دارند و تمامی چرخ دستی‌ها پلاک گذاری شده و طبق قیمت مصوب به ارائه خدمت به بازدیدکنندگان و غرفه داران می‌پردازند.
یزدانی افزود: ۸ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت به همراه ۳۰ نفر نیروی اجرایی توسط شرکت شهربان جهت کنترل سدمعبر و جلوگیری از بساط گستری پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: برای رفت و روب و نگهداشت مستمر محوطه بیرونی مصلی روزانه ۲۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۳۵ نفر نیروی انسانی به شکل مستمر به پاکسازی این نقاط می‌پردازند.
یزدانی اظهار کرد: رسیدگی مستمر و ویژه به فضای سبز داخل و بیرون مصلی، کاشت درخت و درختچه به تعداد ۱۷۰۰ اصله، کاشت گل و گیاه فصلی و. از اقدامات سازمان بوستان‌ها می‌باشد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی گفت:بازدید‌های مستمر و روزانه کارشناسان آتش نشانی از محوطه مصلی از ابتدای سال جاری صورت گرفته است. همچنین با پیش بینی‌های صورت گرفته ۴۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۱۷۰ نیروی آتش نشان در محل‌های تعیین شده مستقر خواهند شد.
وی افزود:نصب کپسول‌های اطفاء حریق در محوطه نمایشگاه کتاب و برنامه ریزی در خصوص آموزش کلیه نگهبانان و عوامل اجرایی نمایشگاه و... از جمله برنامه‌های این سازمان در برگزاری این نمایشگاه است.
معاون شهردار تهران بااشاره به خدمات رسانی حمل ونقل عمومی گفت:شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای تسهیل در تردد مسافران به مقصد نمایشگاه کتاب از طریق شبکه ریلی درون شهری، از روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه تا شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۸ با استفاده حداکثری از نیروی انسانی و تجهیزات، تلاش می‌کند تا بهترین خدمات رسانی را برای شهروندان و مسافران داشته باشد.
وی با اشاره به کاهش فاصله حرکت قطار‌ها در خطوط یک و سه مترو در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب افزود: در این ایام فاصله حرکت قطار‌های خط یک ۴ دقیقه خواهد بود.
یزدانی با اشاره به اینکه روز‌های آخر هفته استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه افزایش می‌یابدادامه داد: فاصله حرکت قطار‌ها در خط یک و سه کاهش می‌یابد، فاصله حرکت قطار‌های خط سه در روز‌های جمعه و تعطیل ۱۲ دقیقه است که در ایام برگزاری نمایشگاه؛ فاصله حرکت قطار‌ها به ۹ دقیقه کاهش می‌یابد تا خدمات رسانی مطلوب تری را به شهروندان و مسافران ارائه دهیم.
یزدانی گفت: با پیش بینی‌های صورت گرفته در ایام برپایی نمایشگاه کتاب، به‌جز کاهش فاصله حرکت قطارها، این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز قطار‌های فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام شود.
وی به استقرار ۴ خط تاکسی ویژه نمایشگاه در میادین مهم شهر (صنعت، صادقیه، رسالت و انقلاب) به مقصد نمایشگاه به تعداد ۲۵۰ دستگاه اشاره کرد و افزود: همچنین ناوگان خطوط تاکسیرانی منتهی به نمایشگاه (خطوط ضلع شمالی مصلی از مترو مصلی تا سید خندان) نیز افزایش می‌یابند.
یزدانی به خدمات رسانی اتوبوسرانی در ایام برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پرداخت و گفت:شرکت اتوبوسرانی علاوه بر سرویس دهی خط ۵ اتوبوس‌های تندرو که در مسیر پایانه علم و صنعت و میدان آرژانتین تردد دارد، تقویت دیگر خطوط عبوری از مصلی حضرت امام خمینی (ره)، سه خط از مبادی مصلی تهران به مقاصد میدان صنعت - فلکه سوم تهرانپارس و میدان آزادی نیز جهت خدمات دهی ویژه به علاقه‌مندان به نمایشگاه کتاب راه اندازی شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان محترم تقاضا داریم برای تسهیل در تردد و کاهش حجم ترافیک در خیابان‌های منتهی به مصلی تا حد امکان از سامانه حمل و نقل عمومی برای بازدید از نمایشگاه استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403