طلب سازمان همیاری آذربایجان غربی از پیمانکاران 350 میلیارد ریال است


طلب سازمان همیاری آذربایجان غربی از پیمانکاران 350 میلیارد ریال است

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر مجموع طلب های سازمان از پیمانکاران حدود 350 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، امیر ابراهیمی هشترودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سازمان 160 میلیارد ریال بدهی مالیاتی و 90 میلیارد ریال بدهی بیمه ای دارد که با رایزنی و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط راهکارهای لازم برای پرداخت این بدهی ها اندیشیده شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 2 پروژه شاخص عمرانی در خوی و میاندوآب توسط سازمان در حال اجراست و پروژه فرودگاه ماکو نیز در حال واگذاری می باشد.
ابراهیمی هشترودی گفت: بخش گردشگری سازمان بعد از 10 سال احیا شده و در صدد توسعه صنعت گردشگری و توریسم درمانی با اقلیم کردستان عراق هستیم.
وی اضافه کرد: 2 هتل در ارومیه و سردشت در اختیار بخش گردشگری همیاری است که در تلاش هستیم با توجه به پتانسیل گردشگری استان در آینده نزدیک این تعداد هتل را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه قصد رقابت با بخش خصوصی را نداریم، افزود: بزرگترین هدف سازمان همیاری کمک به اوضاع نامناسب شهرداری های آذربایجان غربی که از لحاظ درآمدی دچار مشکل هستند می باشد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی بیان کرد: این سازمان با قدرت تمام از ایده های ناب که قابلیت تحقق و درآمدزایی برای کمک به شهرداری‌های استان را دارند حمایت می کند.
ابراهیمی هشترودی افزود: با توجه به احیای دریاچه ارومیه باید از ظرفیت دریاچه از جمله استفاده از کشتی آرتمیا، ایجاد سایت های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی بهره ببریم.
به گزارش ایرنا، سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی در سال 1369 بر اساس مصوبات وزارت کشور با هدف حمایت از شهرداری های استان تاسیس شد و با توجه به وظایف اساسی شهرداری ها درتامین نیازمندی های شهری و تاسیسات مورد نیازعمومی، به منظور کمک به تامین خود کفایی شهرداری های عضو از طریق تجمیع امکانات و سرمایه های کوچک و پراکنده آنها و اهتمام درکاهش اتکای اعضاء به عوارض، افزایش توان مالی شهرداری های عضو از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از فعالیت های تولیدی، خدماتی بر طبق اصول بازرگانی و با شخصیت حقوقی مستقل و برابر مفاد اساسنامه اداره می شود و می تواند به کلیه عملیات و معاملات مالی، تجاری و بازرگانی اعم از واردات و صادرات و قبول نمایندگی شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی و قبول پیمانکاری اعم از آن که به طور مستقیم و غیرمستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات اساسنامه مربوط باشد مبادرت کند.
8137

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان