عصر جدید استقلال با شفر


عصر جدید استقلال با شفر

رویارویی با الهلال برای استقلالی‌ها حالا به یک اتفاق شیرین بدل شده است، چون آبی‌پوشان ایرانی حریف پرادعای عربستانی را در اقصی نقاط خاورمیانه شکست داده‌اند!

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از خبرورزشی: از کویت و دوحه گرفته تا قلب ریاض. نگاه به آرشیو رویارویی با الهلال خاطرات خوبی را برای استقلالی‌ها و به طور کلی برای فوتبال ایران زنده می‌کند. خاطره خوب ناکامی سعودی‌ها برابر نماینده ایران. اتفاقی خوش که امیدواریم امشب هم دوباره رخ بدهد.

برد ششم
استقلال تا به حال ۵ بار مقابل الهلال پیروز شده و این پیروزی‌ها در شهر‌های مختلف حوزه خلیج فارس و خاورمیانه رقم خورده است. اولین بار در اسفند سال ۷۷ الهلال را با ستارگانی همچون سامی الجابر، یوسف الثنایان، خالد التیماوی، صلاح‌الدین بصیر، نواف التمیاط و... اسفندماه سال ۱۳۷۷ در العین امارات شکست دادیم و پس از آن هم چهار برد دیگر آبی‌ها برابر این تیم در ریاض، مسقط، کویت و دوحه رقم خورد. حالا آبی‌پوشان ایرانی می‌خواهند برای اولین بار در ابوظبی و دومین مرتبه در داخل خاک امارات، الهلال را مقهور کنند. امیدواریم به این لیست شهر‌ها در آینده‌ای نزدیک تهران هم اضافه شود، چون واقعاً باختن الهلال در استادیوم آزادی لذتی مضاعف دارد.
عصر جدید استقلال با شفر

اولین برد با ناصرخان
اولین بازی استقلال با الهلال، آذرماه سال ۱۳۷۰ بود، اما همان‌طور که نوشتیم اولین پیروزی استقلال برابر این تیم در اسفند سال ۷۷ رقم خورد. مقطعی که ناصر حجازی عزیز هدایت آبی‌پوشان ایرانی را بر عهده داشت. جدالی که با برتری ۲ بر یک استقلال تمام شد و فرهاد مجیدی مربی کنونی آبی‌ها یکی از گلزنان مسابقه فوق بود.

اولین فتح ریاض
بدون شک ارزشمندترین برد تاریخ استقلال مقابل الهلال فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲ رقم خورد. البته از قدرت سعودی‌ها در قیاس با دهه نود میلادی کاسته شده بود، ولی شاگردان امیر قلعه‌نویی کاری کردند کارستان. آن‌ها الهلال را در خود ریاض شکست دادند. کاری بزرگ که استقلال محقق کرد و امیر قلعه‌نویی تنها مربی ایرانی لقب گرفت که توانسته الهلال را در ریاض همراه با دو تیم از کشورمان شکست دهد. (سپاهان و استقلال) البته استقلالی‌ها سابقه پیروزی در جده را هم دارند و اسفند سال ۱۳۸۸ الاهلی را در این شهر شکست دادند.

شفر، طلایه‌دار پیروزی
در میان مربیان تاریخ استقلال، وینفرد شفر از بابت پیروزی مقابل الهلال عربستان رکورددار است. سرمربی آلمانی‌ها طی یک دوره ۱۴ ماهه (از اول اسفند ۹۶ تا ۱۹ فروردین ۹۷) توانسته ۳ بار الهلال را شکست بدهد و به کابوسی برای این تیم بدل شود. حالا او می‌تواند امشب برای چهارمین مرتبه متوالی اشک سعودی‌ها را دربیاورد و با این برد به استقلال شانس صدرنشینی در گروهش را بدهد. نکته جالب توجه دیگر اینکه استقلال با شفر مقابل الهلال حتی مساوی هم نکرده و تمام دیدارهایش برابر این تیم را برده است. کلاً استقلال با سرمربی کنونی‌اش در تمام لیگ قهرمانان آسیا فقط ۲ باخت داشته که آن هم مقابل تیم‌های قطری (السد و الدحیل) بوده و بس. حالا امیدواریم دوباره همه چیز به سود نماینده ایران تمام شود و الهلال بار دیگر دست خالی برابر استقلال زمین را ترک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس