حرکت بر مدار قانون راه پیشگیری از خطا است


حرکت بر مدار قانون راه پیشگیری از خطا است

قزوین - ایرنا - رئیس کل دادگستری قزوین گفت: حرکت بر مدار قانون راه پیشگیری از اشتباه ها و خطاها و رسیدن به موفقیت در امور مختلف است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان قدیم و جدید تاکستان افزود:همه باید تلاش کنیم با شفافیت در مسیر و محور قانون حرکت کنیم و این تنها راهی است که می تواند ما را به موفقیت برساند و غیر از این هر راهی ما را از اهداف عالی و رسیدن به قله های عزت و اقتدار دور خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه ما در مسیر درست قرار گیرد و اصلاح شود و از جرائم و آسیب های اجتماعی مصون بماند تا به رشد و تعالی دست یابد چاره‌ای نیست جز آن که به نسخه بی بدیل هدایت بشری یعنی قرآن، سیره اهل بیت (ع) و معارف و آموزه های دینی بازگردیم.
مقام ارشد قضایی استان قزوین همچنین گفت: جامعه ما و قانون اساسی مبتنی بر اصل دین الهی، امامت، ولایت و کرامت انسانی بنا شده و اگر مردم را در این مسیر درست و الهی هدایت و راهنمایی کنیم، بدون شک جامعه ای سالم و عاری از آسیب خواهیم داشت.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: دشمنان نظام اسلامی ما تمام همت خود را به کار گرفته اند تا نظام ما را به زمین بزنند و به هر شکلی در تلاشند که مردم را از بدنه نظام جدا کند پس توجه به وضعیت و معیشت مردم بسیار مهم است و نوعی مقابله با دشمن به شمار می رود.
وی اظهار داشت: در چند سال گذشته شاهدیم دشمن برای ضربه زدن به کشورمان جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است و در این جنگ بخش تولید و صنعت ما را هدف قرار داده و با تحریم ها و فشارهای مختلف به دنبال ایجاد مشکل در گردش چرخ اقتصاد بوده و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده است.
رییس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: نباید در تامین رفاه و معیشت جامعه کوتاهی شود چون هرقدر وضع زندگی مردم و معیشت آنان بهبود یابد مردم به سمت فضایل دینی آمده و بسیاری از جرائم، آسیب ها و مخاطرات اجتماعی کاهش می باید.
وی یادآور شد: ما در حوادث دی ماه 96 شاهد بودیم که دشمن با فضاسازی رسانه ای و استفاده از فضای مجازی معیشت مردم را مورد هدف قرار داد و با ناکارآمد جلوه دادن مسئولان عده قلیلی را با خود همراه ساخت و اغتشاشاتی در برخی استان ها اتفاق افتاد که در شهرستان تاکستان نیز شاهد برخی از این حوادث تلخ بودیم که توسط برخی هیجان زده و فریب خورده صورت پذیرفت.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: وضع اقتصادی و معیشتی مردم به خاطر فشارهای ناعادلانه دشمن سخت است اما باید آگاه باشیم که نباید به خاطر برخی مطالبات اجتماعی از مسیر قانون خارج شویم و با برخی اقدامات آب در آسیباب دشمن بریزیم و آنان را شاد و به اهدافشان نزدیک کنیم بلکه باید در چارچوب قانون مطالبات خود را پیگیری نماییم و چنانچه عده ای همسو با دشمن بخواهند نظم عمومی را مختل نمایند و قانون شکنی کنند، بدانند که برخورد دستگاه قضایی با آنان سخت و بدون اغماض خواهد بود.
وی اظهار داشت: بر این باوریم که صلاح جامعه در دست یکایک افراد است و باید بنگریم که ما به عنوان عضوی از این جامعه برای اصلاح، پیشگیری از وقوع جرائم، کاهش آسیب های اجتماعی و رفع معضلات و مخاطرات چه قدمی هرچند اندک برداشته ایم.
رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: بزرگترین آسیبی که جامعه ما را تهدید می کند نبود مسئولیت اجتماعی است و همین که نسبت به بسیاری مسائل اجتماعی بی تفاوت هستیم، موجب می شود بسیاری از مخاطرات اجتماعی به صورت افسار گسیخته در سطوح مختلف جامعه افزایش یابد.
رییس شورای مسئولان قضایی قزوین در ادامه گفت: همه مردم، مسئولان و احزاب سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصول گرا سوار بر کشتی انقلاب و نظام هستیم و همه باید برای رسیدن این کشتی به ساحل امن تلاش کنیم و در این مسیر دستگاه قضایی با هیچ کس عهد اخوت نبسته و در انجام وظایف و رسالت مهم و خطیر خود با احدی تعارف ندارد و تصمیم و احکام قضایی را با جدیت تمام در مسیر قانون مداری و عدالت محوری بدون تاثیر از جریانات سیاسی انجام خواهد داد و با کسانی که بخواهند با عمل خود در راستای اهداف شوم دشمن حرکت کنند و به ستون های نظام جمهوری اسلامی ضربه‌ای وارد کنند، برخود خواهد کرد.
در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین مصطفی امیدوار تقدیر و حسین رجبی دادستان پیشین شهرستان شاهرود به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تاکستان معرفی شد.
3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا