اتهام مشارکت در قتل درباره متهم پرونده تعاونی البرز مطرح نیست


اتهام مشارکت در قتل درباره متهم پرونده تعاونی البرز مطرح نیست

تهران- ایرنا- رئیس ششمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان تعاونی‌های البرز ایرانیان گفت: اتهام مشارکت در قتل درباره امیرحسین آزاد متهم ردیف اول این پرونده مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، قاضی صلواتی روز سه شنبه در ششمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان تعاونی‌های البرز ایرانیان
ولی عصر(عج)، فردوس و آرمان در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی که به صورت علنی برگزار شد، در پاسخ به اعتراض سیامک مدیر خراسانی وکیل مدافع امیرحسین آزاد متهم ردیف اول پرونده تعاونی البرز ایرانیان اظهار داشت: متهم هیچ نقشی در موضوع قتل نداشته است و بحث مشارکت او در قتل مطرح نیست.
وی این موضوع را در واکنش به اعتراض وکیل مدافع متهم ردیف اول اعلام کرد.
وکیل مدافع متهم ردیف اول خطاب به رئیس دادگاه گفت: در روز گذشته بعد از پایان جلسه، صدا و سیما و رسانه ها به گونه ای مطلب را منعکس کردند که موکل من در قتل مدیر شعبه کرج البرز ایرانیان نقش داشته است.
قاضی صلواتی با رد این موضوع اظهار داشت: متهم در این زمینه نقشی ندارد و تنها همسر متوفی در جلسه گذشته دادگاه مطالبی را مطرح کرد.
وی ادامه داد: اگر اتهام مشارکت در قتل مطرح باشد، باید توسط شعبه یک کیفری دادگاه البرز مورد رسیدگی قرار گیرد و در این شعبه موضوعی در خصوص مشارکت آقای آزاد در قتل آقای کرمی مطرح نیست.
در ادامه جلسه دادگاه، حسین قریانی متهم ردیف دوم پرونده موسسه البرز ایرانیان به دفاع از خود پرداخت و گفت: 168 میلیارد تومان از تعهدات مالی موسسه باقی مانده است که 135 میلیارد آن توسط خط اعتباری که بانک مرکزی در اختیار بانک کشاورزی قرار داد، تسویه شد.
وی افزود: 20 میلیارد دیگر آن توسط منابع نقد و اموال موسسه که امکان فروش آن بود، پرداخت شد و در زمان حاضر کل تعهدات باقیمانده موسسه 13 میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود چهار تا پنج میلیارد آن مربوط به مطالبات پیمانکاران است.
قریانی گفت: فعالیت موسسه ما طبق مصوبه مربوط به تعاونی های روستایی کشور و مصوب سال 1305 بوده است.

* نماینده دادستان: 11 شعبه به صورت غیرقانونی ایجاد کردید
در ادامه نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف دوم پرونده اظهار داشت: تمام اقدامات شما در این مدت غیرقانونی بوده و جرم شما محرز است.
نماینده دادستان با اشاره به نامه ارسال شده از سوی موسسه البرز ایرانیان به بانک مرکزی گفت: به نظر می رسد شما با مفاهیم اولیه بانکداری نیز آشنایی ندارید زیرا بعد از اینکه بانک مرکزی از شما درخواست ادغام با هشت موسسه دیگر را داشت، شما فعالیت های خود را متوقف نکردید در حالی که بر اساس درخواست خود ابتدا باید همه فعالیت های خود را متوقف می کردید و دوم انحلال و سوم اقدامات لازم را برای تسویه انجام می دادید.
وی افزود: شما نه تنها این کارها را انجام ندادید بلکه اقدام به بازگشایی 11 شعبه دیگر کرده اید که جرم شما در این بحث نیز کاملا محرز است.
در ادامه نماینده حقوقی بانک مرکزی نیز گفت: تمام فعالیت های موسسه البرز ایرانیان از ابتدا تا انتها غیرقانونی بوده و حتی زمانی که نامه بانک مرکزی برای انحلال به دست شما رسید، اقدام به بازگشایی غیرقانونی 25 شعبه دیگر کرده اید که این نشان از سوءنیت مدیران این موسسه بوده است.
وی افزود: حتی نامه ای که به بانک مرکزی ارسال کرده اید، اصالت ندارد و امضا و مهر آن جعلی است.

* متهم ردیف دوم: هزار هکتار مزرعه زعفران خریداری کردم
در ادامه جلسه دادگاه حسن قریانی به عنوان متهم ردیف دوم پرونده موسسه البرز ایرانیان مدعی شد که هزار هکتار مزرعه زعفران در قائنات خراسان جنوبی خریداری و 30 میلیارد تومان در آنجا سرمایه گذاری کرده است.
وی افزود: بعد از مدت 10 سال این طرح شروع به سودآوری می کرد اما بعد از دستگیری من عده ای در آنجا سوءاستفاده کرده و مشکلاتی را در این مسیر ایجاد می کنند.
قریانی همچنین ادامه داد: بر اساس گزارشی که سازمان مربوط به تعاونی های کشور ارائه داده است، فعالیت های ما قانونی بوده و تاکنون در این خصوص تذکری از سوی این نهاد دریافت نکرده ایم.
نماینده دادستان در ادامه اظهار امیدواری کرد که حداقل موضوع سرمایه گذاری در قائنات درست باشد تا بتوان بخشی از بدهی های آن را پرداخت کرد.
اجتمام*1908*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید