سعید قاسمی به دادگاه احضار شد


سعید قاسمی به دادگاه احضار شد

تهران- ایرنا- سخنگوی قوه قضاییه گفت: سعید قاسمی به دادگاه احضار شده و پرونده او در حال رسیدگی است. به این پرونده بدون اغماض و با قاطعیت رسیدگی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در نخستین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در دور جدید، در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اظهارات سعید قاسمی مبنی بر انجام اقدامات نظامی در جنگ بوسنی با لباس هلال احمر و اینکه در خصوص اظهارات او هلال احمر و سپاه شکایت کرده‌اند یا خیر، اظهار داشت: از سوی جمعیت هلال احمر علیه ایشان شکایت شده و به بازپرس ارجاع شده و احضار نیز شده است و تحقیقات بدون اغماض و با قاطعیت انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شاکی داریم معمولاً نیازی به مدعی العموم نیست و در اینجا ورود مدعی العموم عبارت از اقدامات تعقیبی است که در حال انجام است.
اسماعیلی افزود: سپاه و هلال احمر شکایت کرده اند که در مرحله رسیدگی است و باید وی در برابر ادعاهایی که مطرح کرده در برابر مقام قضایی پاسخ دهد.
در پی انتشار ویدیویی اینترنتی از سعید قاسمی یکی از بازنشستگان سپاه درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی و متعاقبا واکنش جمعیت هلال احمر کشور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهار داشت: اظهارات آقای سعید قاسمی که مدتی داوطلبانه در بوسنی حضور داشته‌اند و سال‌های زیادی هم از بازنشستگی ایشان می‌گذرد، دیدگاهی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم نیست.
جمعیت هلال احمر نیز در واکنش به اظهارات سعید قاسمی در اطلاعیه‌ای از شکایت این نهاد از وی به مراجع قضایی خبر داد.
در اطلاعیه این نهاد آمده است: هلال احمر هیچگاه اجازه استفاده از نشان‌واره و لباس خود را به نیروهای نظامی نمی دهد. این نهاد بین‌المللی طبق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی‌طرف است، زیرا کار مهمی به نام حمایت از انسانیت و کمک به افراد غیرنظامی دارد.
اجتمام*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد