تحریم آمریکا باعث تقویت صادرات غیرنفتی ما خواهد شد/ هر طور شده، نفت خود را خواهیم فروخت


تحریم آمریکا باعث تقویت صادرات غیرنفتی ما خواهد شد/ هر طور شده، نفت خود را خواهیم فروخت

روز گذشته، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که بار دیگر معافیت‌های خرید برخی کشور‌هایی که از ایران نفت می‌خریدند، تمدید نخواهد کرد که البته این موضوع با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی و بین المللی مواجه شد، به گونه ای که اشخاص و سیاستمداران در این باره دیدگا‌ه‌های مختلف ارائه کردند.

تحریم آمریکا باعث تقویت صادرات غیرنفتی ما خواهد شد/ هر طور شده، نفت خود را خواهیم فروختروز گذشته، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که بار دیگر معافیت‌های خرید برخی کشور‌هایی که از ایران نفت می‌خریدند، تمدید نخواهد کرد که البته این موضوع با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی و بین المللی مواجه شد، به گونه‌ای که اشخاص و سیاستمداران در این باره دیدگا‌ه‌های مختلف ارائه کردند.

به گزارش «تابناک»؛ برخی سیاستمداران داخلی بر این باورند که این روش ها برای کشوری مانند ایران اثرگذار نخواهد بود، چون ایران می‌تواند به راحتی هر میزان نفتی که لازم دارد، صادر کند. در این بین، اما برخی دیگر اعتقاد دارند، هرچند فروش نفت ایران صفر نخواهد شد، سختی‌هایی در این راه وجود خواهد داشت.

البته برخی‌ نیز می گویند، اقدامات آمریکا باعث به‌هم‌ریختگی اوضاع داخلی و به ویژه اوضاع اقتصادی کشور می‌شود؛ بنابراین، باید راهکار‌هایی مانند مذاکره و مصالحه در کار را دنبال کرد تا آسیب های کمتری به کشور برسد.

اما عده‌ای هم بر این باورند روند کنونی، به سمت و سوی جنگ است و شاید دیر یا زود، گزینه نظامی از سوی دو کشور مطرح شود! برخی نمایندگان مجلس هم اعتقاد دارند که حمایت برخی کشور‌های عربی از اقدام آمریکا، به معنی جنگ علیه ایران است و نباید کار آنها را بی پاسخ گذاشت.

با این حال، گروهی دیگر از نمایندگان مجلس می گویند، باید از این فرصت استفاده کرد و با فراوری محصولات نفتی ـ در صورتی که نتوان نفت را به بازار ارائه کرد ـ میزان خسارات وارده به کشور را تا حد ممکن جبران کرد.

رمضان‌علی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: فکر می‌کنم این اقدام آمریکا باعث خواهد شد، بار دیگر همبستگی و ارتباط مسئولان ما با مردم و برعکس بیشتر شود، چون تجربه نشان داده، در این چهل سال هر موقع تهدید‌ها علیه ایران بیشتر شده، انسجام ما بالاتر رفته است. البته این اقدام آمریکا شاید ما را به زحمت بیندازد؛ اما طبیعی است که ما دیگر با این نوع رفتار‌ها از میدان به در نخواهیم شد. راهکار‌های بسیاری وجود دارد تا ما بتوانیم درآمد‌های خود را داشته باشیم و این تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی همچنین یادآور شد: ظرفیت‌های ایران آنقدر بالاست که توان استقامت در مقابل این تحریم‌ها را دارد و می‌تواند از راه های دیگر درآمد کسب کند. این تحریم آمریکا باعث تقویت صادرات غیر نفتی ما خواهد شد. در بحث نفت هم این گونه است و ما می‌توانیم به جای نفت، محصولات نفتی خود را صادر کنیم که از ارزش افزوده بیشتری هم برخوردارند.

این نماینده مجلس افزود: البته این گونه هم نیست که صادرات ما در زمینه نفت به صفر برسد. روز گذشته من با چند تن از سفرای خارجی صحبت می کردم. این گونه نیست که همه گوش به فرمان آمریکا باشند. من فکر می‌کنم صادرات نفت ما هرگز به صفر نخواهد رسید و مشتریان خاص خود را دارد؛ بنابراین، اینکه برخی ادعا می‌کنند، با این کار‌ها ضربه مهمی به ما زده اند، تصور اشتباهی است. ما راهکار‌های مختلفی برای فروش نفت داریم و می‌توانیم نفت خود را بفروشیم و هر طور که شده، نفت خود را خواهیم فروخت و نخواهیم گذاشت که مشتریان ما بدون نفت از این جا بروند. همچنین مشتریان قدیمی و سنتی ما هرگز تسلیم فشار‌ها نمی‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی