رونمایی از کتاب‌های مرتبط با موضوع جاده ابریشم


رونمایی از کتاب‌های مرتبط با موضوع جاده ابریشم

رونمایی از کتاب‌های مرتبط با موضوع جاده ابریشم به زبان‌های مختلف در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد

رونمایی از کتاب‌های مرتبط با موضوع جاده ابریشمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، تجمیع افکار و ایده‌ها در زمینه مشارکت فرهنگی و پژوهشی تولید ادبیات و تالیفات مرتبط با جاده ابریشم از اهداف برگزاری نشست ارتباطات مردمی ابتکار کمربند -راه به شمار می‌رود.
این مراسم با مشارکت موسسه (چونگ یانک) چین و مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
براساس این گزارش هیئتی که از موسسه چونگ یانک برای نمایشگاه بین المللی کتاب به تهران سفر کرده در این نشست ۷۰۰ عنوان کتاب با موضوع جاده ابریشم به نمایش گذاشته است که این آثار در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب نیز به نمایش در می‌آید.
در مراسم امروز در کنار رونمایی از کتاب‌های موسسه چونگ یانک، از کتاب راهبرد جاده ابریشم نوشته پریسا شاه محمدی نیز رونمایی شد.
بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این نشست از امادگی برای تعامل با کشور‌های منطقه دربخش اسناد و حفظ و نگهداری آن‌ها با هدف انتقال اطلاعات کشور‌ها خبر داد وگفت: در حال حاضر در برخی کشور‌ها ایران پنجره فرهنگی دارد و در کتابخانه ملی ایران نیز این پنجره‌ها ایجاد شده اند.
وی افزود: ایجاد پنجره در کشور‌ها میتواند پایگاهی برای معرفی و انتقال ادبیات و فرهنگ‌ها باشد.
بروجردی با اشاره به گسترش فضای مجازی گفت:: ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال در کشور‌های منطقه می‌تواند راهی برای انتقال فرهنگ‌ها میان کشور‌ها باشد.
آقای پنک سن سفیر چین در ایران نیز گفت:: بسیار خوشحالم که این نشست در سطح قابل توجهی از کارشناسان مرتبط با موضوع در حال برگزاری است و این نشاندهنده این است که برای نشست ارتباطات مردمی -کمربند راه ارزش بسیاری قائل هستید و امیدوارم نتیجه آن دستاورد‌های فرهنگی خوبی به ارمغان بیاورد.
دو نشست کارشناسی با موضوع تمدن و توسعه ملی، آینده مشترک بشری و نقش همکاری‌های انتشاراتی وکاربرد کتاب در تعاملات مردمی ابتکار کمربند راه برگزارشد و کارشناسان این حوزه به بحث وتبادل نظر پرداختند.
همچنین در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری میان موسسه چونگ یانگ چین و مرکز مطالعات سیاسی وبین المللی وزارت خارجه امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت