غربالگری بیش از 12 هزار و 700 نفر در مناطق سیل‎زده گلستان/ خسارت 100 میلیارد تومانی سیل به مددجویان و زیرساخت‎های بهزیستی


غربالگری بیش از 12 هزار و 700 نفر در مناطق سیل‎زده گلستان/ خسارت 100 میلیارد تومانی سیل به مددجویان و زیرساخت‎های بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان گلستان، از غربالگری 12 هزار و 742 نفر کودک، زن و مرد سیل‎زده گلستانی خبر داد و گفت: افرادی که در غربالگری دارای مشکل هستند را رها نمی‎کنیم.

به گزارش گستان 24 ؛ ابراهیم غفاری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: از روزهای نخست وقوع سیل در گلستان بسیاری از دستگاه‌ها و مردم از اقصی نقاط کشور وارد عمل شدند و به خدمات‌رسانی و امدادرسانی مشغول شدند و بهزیستی نیز همراه با دیگر دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آلام و مشکلات سیل‌زدگان گام برداشت.

وی با بیان اینکه باید از تجریباتی که در سیل اخیر اتفاق افتاده بهره بگیریم، خاطرنشان کرد: در بحران سیل جابه‌جایی معلولان در مراکز شبانه‌روزی، سالمندان و بیماران روانی و کودکان بی‌‎سرپرست به آسانی و مانند دیگر افراد نیست و از روز دوم حادثه همراه معاونان از مراکز سیل‎زده بازدید داشتیم و شرایط را بررسی کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه در روز دوم وقوع سیل مددجویانی که در مرکز سیمین‌شهر نگهداری می‌شدند را به دلیل خطر وقوع سیل جابه‌جا کردیم، افزود: ۷۹ بخش غیردولتی که زیر نظر ما فعالیت می‌کردند به شکل داوطلبانه به مددجویان و سیل‌زدگان کمک کردند.

غفاری تاکید کرد: 180 مددجو تا ۱۹ فروردین‎ماه امسال در اسکان‌های موقت حضور داشتند و در این مدت ۲۰ ویلچر، ۱۵ تشک مواج ،۲۰ تخت به مددحویان سیل‌زده گلستان اهدا شد.

وی گفت: یک هزار و ۲۴۴ سالمند و بیش از ۳ هزار کودک در محل اسکان‌های موقت حضور داشتند و تلاش شد که نیازهای این افراد در محل اسکان برطرف شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان یادآور شد: ۲۳ مهد کودک سیار برای کودکان سیل‎زده داخل کمپ‌ها با هدف ایجاد شادی و نشاط ایجاد کردیم و همچنین در کنار این مهدهای کودک به موضوعات درمانی نیز توجه شد.

غفاری افزود: ۲۴ تیم محب و ۷۲ داوطلب روانشناس در مناطق سیل‎زده بودند که ۱۹ تیم آن در شهرستان آق‌قلا فعالیت داشت.

وی از غربالگری 12 هزار و 742 نفر کودک، زن و مرد سیل‎زده گلستانی خبر داد و اذعان کرد: پس از غربالگری یک هزار و 968 نفر دارای اختلالات روانی شناسایی شدند و ما افرادی که در غربالگری دارای مشکل هستند را رها نمی‎کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه تعدادی از افراد تحت پوشش بهزیستی در حادثه سیل آسیب دیدند، یادآور شد: براساس ارزیابی انجام‎شده توسط مددکاران بهزیستی، 253 واحد مسکونی به طور کامل بر اثر سیل تخریب شد و 400 مورد از لوازم توانبخشی معلولان از بین رفت.

غفاری با بیان اینکه در مجموع خسارت سیل به بخش‎های مختلف اعم تأسیسات و زیرساخت‎های بهزیستی، لوازم منزل و مسکن و احشام مددجویان را حدود 100 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: براساس اعلام مددکاران بهزیستی حدود 3 هزار منزل مددجویان بر اثر سیلاب دچار آبگرفتگی و آسیب شد، همچنین اثاثیه و وسایل زندگی 996 مددجو بهزیستی بر اثر سیل از بین رفت که این آمار در حال بررسی و راستی‎آزمایی است.

وی بیان کرد: براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون 391 واحد مسکونی مددجویان، تخریبی اعلام شده و 650 واحد مسکونی نیز تعمیری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه مستمری افراد گرفتار در سیل سه برابر پرداخت شده است، افزود: در مجموع به 5 هزار و 53 خانوار سیل‎زده در فروردین‎ماه مستمری سه برابری پرداخت شده که بین 500 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان برای هر کدام از این خانوارها واریز شده است که در مجموع 350 میلیون تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی