توافق بر سر افزایش سهم دارویی ایران در بازار عراق


توافق بر سر افزایش سهم دارویی ایران در بازار عراق

بغداد – ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و وزیر تجارت عراق روز سه شنبه با افزایش سهم دارویی ایران در بازار عراق در سنوات آینده به اتفاق نظر رسیدند.

به گزارش ایرنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان بعد از ظهر امروز سه شنبه در دیدار «محمد هاشم عبدالمجید» وزیر تجارت عراق در حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اشاره به سهم ناچیز دارویی ایران در عراق بر افزایش این سهم دارویی در سنوات اندک آینده توافق کردند.
براساس آمارها، کل رقم تبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته 8 میلیارد دلار بوده که سهم دارویی ایران از این رقم تنها 15 میلیون دلار بوده که این سهم به اعتقاد دو وزیر ایرانی و عراقی، ناچیز بوده است.
سعید نمکی در این دیدار خاطرنشان ساخت که یکصد کارخانه داروسازی در کشور جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 97 درصد نیاز دارویی کشور را در داخل تامین می کنند.
به گفته وی، در صورت آمادگی طرف عراقی، ایران آماده ایجاد شرکت ها و سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید دارو در داخل عراق و یا حتی در ایران هستند.
محمد هاشم عبدالمجید وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار تاکید کرد که اولویت عراق در حال حاضر تامین نیازهای داوریی از طریق کشورهای همجوار خصوصا جمهوری اسلامی ایران است.
سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران در راس هیاتی بعد از ظهر دوشنبه به دعوت همتای عراقی اش وارد بغداد شد.
وزیر بهداشت در روز نخست سفر خود علاوه بر دیدار با 'علاء الدین علوان' همتای عراقی خود دیدار و گفت و گو کرد و همچنین هیات های دو کشور در خصوص بندهای تفاهم نامه های جدید بحث و مذاکره کردند.
«ذبیح نیک فر لیالستانی» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و «رحیم ساکی» مدیرکل دفتر بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله شخصیت هایی هستند که وزیر بهداشت ایران را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.
خاورم *2*353*380*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...