خواستار گسترش همکاری های اقتصادی با تهران هستیم


خواستار گسترش همکاری های اقتصادی با تهران هستیم

تهران- ایرنا- دستیار ویژه وزیر امورخارجه بوسنی و هرزگوین در امور دوجانبه گفت: به دنبال توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های تجاری، اقتصادی، و همچنین حوزه های فرهنگی و علمی هستیم.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، «احمد خلیلوویچ» امروز- سه شنبه- در دیدار «مرتضی صفاری نطنزی» رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری روابط دیرینه بوسنی و هرزگوین و ایران اظهارداشت: دو کشور روابط خوبی با یکدیگر دارند که بر این بستر می‌توان روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش داد.
وی با بیان این که مجلس و دولت بوسنی و هرزگوین از تقویت روابط فیمابین استقبال می‌کند،افزود: بوسنی و هرزگوین به دنبال توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجاری و اقتصادی است.
وی همچنین علاوه بر تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی و تجاری خواستار توسعه همکاری در حوزه‌های فرهنگی و علمی شد.
همچنین در این دیدار صفاری نطنزی با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه میان ایران و بوسنی هرزگوین گفت:با وجود چنین پشتوانه‌ای باید برای تقویت این مناسبات تلاش شود و ارتباطات میان دو کشور در سطوح مختلف تقویت شود.
نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال بوسنی و هرزگوین را به رسمیت شناخت و از آن حمایت کرد.
رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: بسترهای مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی برای ارتقای مناسبات میان دو کشور وجود دارد که می‌توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.
صفاری نطنزی نقش گروه‌های دوستی پارلمانی را در تسهیل و تسریع مناسبات کشورها مهم خواند و گفت: دو کشور باید در مجامع بین‌المللی نیز همکاری‌های خود را تقویت کنند و حمایت‌های لازم را از یکدیگر بعمل آورند.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به نقش مهم و سازنده گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و بوسنی هرزگوین در پیشبرد روابط پارلمانی دو کشور و تسریع همکاری‌های دو دولت، گروه دوستی پارلمانی ایران و بوسنی هرزگوین در مجلس شورای اسلامی از تبادل هیات و گفت وگو با همتایان خود در مجالس بوسنی هرزگوین استقبال می‌کند.
سیام*3061*2021**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تیپ ناهماهنگ و خلاف مُدِ الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی