شهرداری کلان شهرها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام کند


شهرداری کلان شهرها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام کند

تهران-ایرنا- کمیسیون اصل 90 مجلس در گزارشی از وزارت کشور و شهرداری کلان شهرها خواست برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل، تمهیدات لازم را بیاندیشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «بهرام پارسایی» در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس گزارش کمیسیون اصل90 در خصوص بررسی اقدامات دستگاه های مسئول درمورد مصوبات هیات وزیران و قوانین مرتبط در زمینه مبارزه با آلودگی هوا را قرائت کرد.
در این گزارش آمده است: معضل آلودگی هوا یکی از مسائل و مشکلات بسیار مهم اجتماعی و زیست محیطی است که سال هاست کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده و هر روز بر تبعات و شعاع اثرگذاری آن افزوده می شود.
این کمیسیون یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود، سالانه بسیاری از انسان ها بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، به همین دلیل تلاش برای داشتن هوای پاک در چند دهه اخیر فراگیر شده و آن را به صورت یک واقعیت بین المللی ظاهر کرده زیرا هوا هیچ مرزی را به رسمیت نمی شناسد.
در ادامه این گزارش کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین و مقررات کشور برای مبارزه با این پدیده، تکالیفی برای دستگاه های اجرایی تعیین شده تا با انجام آنها بتوان بر این مشکل بزرگ زیست محیطی فائق آمد.
کمیسیون اصل 90 مجلس در گزارش خود تصریح کرد: برخی فعالیت های انجام شده توسط دستگاه های ذیربط، بررسی های انجام شده حاکی است که در بسیاری از موارد برنامه ها در بازه زمانی تعیین شده، تحقق نیافته یا اقدامات انجام شده از کفایت لازم برخوردار نبوده است که مسئولین امر، فقدان بودجه و اعتبار مشخص را از جمله مهم ترین دلایل عدم تحقق اهداف تعیین شده دانستند.
در بخش دیگری از این گزارش همچنین آمده است: در راستای نظارت دقیق تر و مناسب تر بر اجرای قانون هوای پاک و قوانین مرتبط لازم است کارگروهی با مسوولیت سازمان حفاظت محیط زیست و با عضویت وزارت خانه های کشور، نفت، بهداشت، صنعت، ارتباطات و سازمان ملی استاندارد و معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها تشکیل تا هر ماه نسبت به بررسی و اخذ گزارش عملکرد اقدام و پیگیری های لازم را آورده و نتایج را در مقاطع شش ماهه به کمیسیون اصل نود ارائه کند.
در بخش دیگری از این گزارش از وزارت کشور خواسته شد با همکاری شهرداری ها در کلان شهرها از جمله تهران نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و خروج اتوبوس های دودزا از خطوط اتوبوسرانی اقدام عاجل را انجام دهد و گزارش عملکرد سالانه را به کمیسیون اصل 90 مجلس ارائه کند.
در بخش دیگری از این گزارش کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: وزارت کشور و شهرداری کلان شهرها اقدام لازم برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و تمهیدات لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده در ماده 7 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را به عمل آورد.
سیام**9121**1058**1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...