بودیمیر: نگاه دنیا درباره ایران اشتباه است


بودیمیر: نگاه دنیا درباره ایران اشتباه است

مهاجم کروات پرسپولیس گفت که نمی‌تواند خودش را یک شبه با سبک فوتبالی در ایران وفق دهد. او همچنین تاکید دارد که سرخ‌پوشان توان قهرمانی در هر 3 جام لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را دارند.

ایران اکونومیست- به گزارش سایت jutarnji، ماریو بودیمیر بعد از جدایی از دیناموزاگرب، سه ماه است که در پرسپولیس فعالیت می‌کند. این مهاجم کروات درباره حضور در تیم پرسپولیس و شرایطش در تهران گفت: فکر می‌کنم مردم دنیا دیدگاه اشتباهی درباره ایران دارند که البته شاید دیدگاه آنها دلیل خودش را داشته باشد. به هر حال وقتی شما بشنوید کشوری ۳۰ سال تحت تحریم است، انتظارات زیادی از آن کشور ندارید و من هم همینطور بودم ولی وقتی به تهران رسیدم کاملاً شگفت زده شدم. تهران شهری با ۱۸ میلیون نفر جمعیت است و می‌تواند با شهرهای بزرگ اروپایی مقایسه شود.

بودیمیر: نگاه دنیا درباره ایران اشتباه است

او درباره ماندن خانواده‌اش در کرواسی گفت: فرزندان من در کرواسی به مدرسه می‌روند و نمی‌خواستم در این سن کم با تغییر بزرگ روبرو شوند. در مقطع ابتدایی فرزندانم دوستانی دارند که در صورت جدایی شرایط برای آنها سخت می‌شد و به همین خاطر تصمیم گرفتم آنها در کرواسی باشند و من اینجا.

بودیمیر از شرایط حضور در تیم پرسپولیس و هواداران این تیم ابراز رضایت و خوشحالی می‌کند. در همین ارتباط این مهاجم اضافه کرد: پرسپولیس به احتمال زیاد بزرگترین باشگاه در آسیاست و هواداران زیادی دارد که خیلی‌ها برآورد می‌کنند این تیم ۴۰ میلیون هوادار داشته باشد. به همین خاطر حضور در این تیم باعث می‌شود شما محبوبیت زیادی داشته باشید و نتوانید خودتان چند قدم در سطح شهر راه بروید و همه برای امضا به سراغ شما می‌آیند و البته توصیه‌هایی نیز برای شما دارند.

این مهاجم کروات البته خیلی نتوانسته در تیم جدیدش جا بیفتد و تنها یک گل در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده و به صورت ثابت و ۹۰ دقیقه برای تیمش به میدان نرفته است. او در بازی آخر این تیم در لیگ حتی در فهرست سرخ پوشان قرار نداشت. بودیمیر درباره این موضوع گفت: متأسفانه در بازی آخری که با پرسپولیس داشتم دچار یک مصدومیت شدم و الان خیلی سریع تلاش می‌کنم که خودم را به شرایط بازی برسانم و سخت تمرین می‌کنم. این نکته خیلی مشخص است که بازیکنی چون من که تمام فعالیت فوتبالی خودش را در اروپا سپری کرده، به زمان نیاز دارد تا بتواند خودش را به شرایط جدید وفق دهد. نمی‌شود یک شبه خودم را به شرایط فوتبال در اینجا وفق دهم. با این حال تلاش می‌کنم به سرعت خودم را به شرایط جدید در اینجا عادت دهم. در هر بازی و تمرین تلاش می‌کنم با روشی که در اینجا هست آشنا شوم و آن طور که اینجا هست بازی کنم.

او در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی بین فوتبال در اروپا و دیناموزاگرب با فوتبال در ایران است گفت: اینجا فوتبال بیشتر جنبه فیزیکی دارد. بازیکنان اینجا از نظر تاکتیکی با بازیکنان اروپایی تفاوت دارند ولی درگیر بودن بازیکنان و بازی قدرتی‌شان این نقیصه را جبران می‌کند.

پرسپولیس باشگاهی است که همیشه برای کسب موفقیت تحت فشار است و انتظار می‌رود که این تیم همیشه به موفقیت برسد. اکنون نیز این تیم با پنج امتیاز اختلاف نسبت به استقلال و سپاهان در صدر جدول قرار دارد و جام قهرمانی چهار هفته مانده به پایان رقابت‌ها به این تیم لبخند می‌زند. بودیمیر درباره شانس قهرمانی تیمش در لیگ برتر گفت: بله ما چهار هفته مانده به پایان رقابت‌ها با پنج امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار داریم و در نیمه نهایی جام حذفی هستیم و همچنین در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور داریم. ما باشگاه بزرگی هستیم و باید چنین جاه‌طلبی‌هایی داشته باشیم که تمام این سه جام را با قهرمانی به پایان ببریم و فکر می‌کنم پرسپولیس توانایی کسب سه‌گانه را دارد.

ماریو بودیمیر در پایان در پاسخ به این سوال که به بازیکنان کروات توصیه می‌کند برای بازی به پرسپولیس بروند گفت: بله قطعاً توصیه می‌کنم که این انتقال را تجربه کنند و البته توصیه می‌کنم که خیلی باید صبور باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج