جشنواره ریواس یزد دیدنی است


جشنواره ریواس یزد دیدنی است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری جشنواره «ریواس» در محل روستای علی آباد چهل‌گزی از توابع شهرستان مهریز خبر داد.

«سید مصطفی فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر افزود: این جشنواره به همراه برنامه‌های متنوع در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (۵ و ۶ اردیبهشت‌ماه) در دشت ریواس این روستا برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بهتر این روستا و ظرفیت‌های آن خواند و بیان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی که برگرفته از ظرفیت‌های روستاها هستند، منجر به معرفی و شناخت بیشتر پتانسیل‌های این روستاها به ویژه روستاهای قدیمی و تاریخی و همچنین توسعه زیرساخت‌های گردشگری آنها می‌شود.

این مسئول با اشاره به این که نام روستای علی‌آباد چهل‌گزی برگرفته از عمق مادر چاه واقع شده در این روستا است، گفت: علی‌آباد چهل‌گزی از روستاهای زیبای توابع مهریز است که در مجاورت کوه ارنان واقع شده ولی کمتر مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است.

فاطمی دشت ریواس روستای علی آباد چهل‌گزی را نیز از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در این روستا خواند و تصریح کرد: منظره دشت ریواس، فضای بسیار زیبایی است که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، ضمن این که در حاشیه برگزاری این جشنواره، غذاهای سنتی، صنایع دستی، اماکن تاریخی و آداب و رسوم مردم این روستا نیز معرفی خواهند شد.

«ریواس»، گیاهی خوراکی با فیبر بالاست که به صورت خودرو از اوایل فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت ماه در مراتع ارچلان، کوه چاه ترش و بازرگان علی آباد چهل گزی مهریز می‌روید و دشت ریواس علی آباد چهل گزی را به یکی از مناطق گردشگری شهرستان تبدیل کرده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!