مراجعه 10 میلیون بیمار به مراکز درمانی یزد طی یک سال گذشته


مراجعه 10 میلیون بیمار به مراکز درمانی یزد طی یک سال گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان این‌که استان یزد لیاقت تبدیل شدن به قطب پزشکی کشور را دارد، گفت: در سال گذشته 10 میلیون و 345 هزار نفر به مراکز درمانی استان یزد مراجعه کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر «محمود نوری‌شادکام» در نشست خبری هفته سلامت با بیان این‌که در حال حاضر هشت هزار و ۹۴ نفر در حوزه معاونت درمان علوم پزشکی یزد مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۳۰ نفر پزشک عمومی، ۶۶۶ نفر متخصص، ۱۱۵ نفر فوق تخصص، ۵۵۴ نفر دندانپزشک و ۲۵۷ نفر داروساز هستند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۳۴۵ هزار نفر به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در سطح استان یزد مراجعه کردند، افزود: از این تعداد مراجعه کننده بیش از سه میلیون نفر بیمار غیربومی بودند.

وی افزود: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با بیان این‌که در سال گذشته ۲۳ طرح درمانی در سطح استان اجرایی و بهره‌برداری رسیده است، گفت: این معاونت ۲۴ طرح عمده که نقش مهمی در توسعه خدمات درمانی ارائه می‌کنند را برای سال جدید در دستور کار دارد.

نوری‌شادکام راه‌اندازی بخش پیوند کبد را از جمله شاخص‌ترین اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: در سال گذشته ۹۴ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی و به مراجع قضائی معرفی و حکم صادر شده است.

این مسئول بررسی ۱۹۰ شکایت را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و ادامه داد: امسال تعرفه‌های حرفه‌ای بیمارستان‌ها افزایش نداشته است.

وی با بیان این‌که معاونت درمانی نظارت جدی بر اجرای قانون را یکی از اولویت‌های اجرایی خود قرار داده است، گفت: تعرفه بخش دولتی هشت درصد و در بخش خصوصی ۱۳ درصد افزایش یافته است.

معاون علوم پزشکی یزد با اشاره به انجام ۱۶ عمل پیوند کلیه و ۹۷ عمل اهدا عضو در سال گذشته تصریح کرد: در ایام عید نوروز بیش از ۸۴ هزار نفر به مراکز درمانی استان یزد مراجعه کردند که ۶۴ هزار نفر با مراجعه به اورژانس درمان سرپایی و بیش از ۱۹ هزار نفر بستری شدند.

نوری‌شادکام در پایان با بیان این‌که استان یزد لیاقت تبدیل شدن به قطب پزشکی کشور را دارد، خاطرنشان کرد: سنگین‌ترین و کم وزن‌ترین نوزادان کشور تحت مراقبت کادر درمانی استان یزد قرار گرفتند که خوشبختانه با سلامتی کامل ترخیص شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس