نماینده ملایر: پیگیر دریافت حق‌آبه «آق‌گل» از مرکزی هستیم


نماینده ملایر: پیگیر دریافت حق‌آبه «آق‌گل» از مرکزی هستیم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پیگیر 2 میلیون مترمکعب حق‌آبه تالاب آق گل ملایر از استان مرکزی هستیم، این تالاب را یکی از بهترین نمونه‌ها برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این تالاب بستری مناسب و مهیا برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر است، خواستار تلاش مجموعه شهر اسلام شهر آق گل برای جذب سرمایه گذار بومی در این منطقه شد.

وی با اشاره به آبگیری تالاب آق گل با حجم بالای بارش‌ها، خواستار ارائه طرح اطلاعات دقیق و پیشنهادات لازم به صورت مکتوب توسط اداره‌های حفاظت محیط زیست و منابع امور آب ملایر به منظور پیگیری اقدامات مورد نیاز برای گرفتن حق‌آبه تالاب از طریق وزارتخانه‌های مرتبط شد.

نماینده ملایر در خانه ملت بر لزوم انجام مطالعه دقیق برای ایجاد مسیر دسترسی به تالاب توسط اداره راه و شهرسازی و راهداری و معرفی تالاب با برگزاری برنامه‌هایی چون پیاده روی خانوادگی تأکید کرد.

وی در ادامه ظرفیت‌های بخش زند را در حوزه کشاورزی ویژه دانست و تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید برای ترویج و آموزش کشاورزان و جوانان تحصیل‌کرده تلاش کرده و از خلاقیت و ایده جوانان در این حوزه استفاده کنند.

آزادیخواه با بررسی مسائل، مشکلات و مطالبات این بخش، بازدید و سرکشی از روستاها را یکی از اولویت‌های نمایندگان ملایر و اثرگذار در حل مشکلات روستاها دانست.

وی، اعتیاد را یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی روستاها عنوان کرد و خواستار تدوین برنامه‌های مناسب برای رهایی جوانان از اعتیاد و جلوگیری از افزایش طلاق در روستاها شد.

آزادیخواه بر لزوم حرکت مدیران در مدار وحدت و همدلی تأکید کرد و جذب اعتبار برای ایجاد ۵ مجتمع آبرسانی در شهرستان، انقلاب عمرانی در بهسازی روستایی، تدوین سند راهبردی توسعه شهرستان و بهره برداری از خط انتقال آب شرب سد کلان به شهر ملایر تا تابستان امسال را از دیگر اقدامات برشمرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی