جریمه 300 میلیارد تومانی برای مالک ایران مال


جریمه 300 میلیارد تومانی برای مالک ایران مال

سخنگوی شورای شهر تهران از صدور رأی بدوی پرونده تخلفات ایران مال خبر داد و گفت: 300 میلیارد تومان به عنوان جریمه ایران مال قلع و قمع و تامین پارکینگ صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «علی اعطا» در نشست خبری امروز با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در ایام نوروز گفت: توسعه فعالیت های فرهنگی تفریحی با عنوان نوروزگاه ها در سال 98 به شکل منسجم تر و با تعریف مشخصی در سطح تهران انجام شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سیلاب های اخیر در تهران و تعدادی از استان های کشور گفت: حضور مدیریت شهری تهران در تهران و استان های سیل زده موثر بود و مجموعه اقداماتی که مدیریت شهری در خصوص سیل انجام داد، قابل تقدیر است.

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص مصوبه 10 میلیاردی شورا برای کمک به مناطق سیل زده گفت: در مجموعه فعالیت هایی که شهرداری تهران در مناطق سیل زده انجام داده و اکیپ های تجهیزاتی و نیروهای انسانی که به لرستان و خوزستان اعزام شده اند همه در مجموع در قالب این مصوبه شورا صدق می کند.

اعطا افزود: نیروهای خدمات شهری و تجهیزات مختلف مجموعه شهرداری و هزینه کردهای آن باید در شورا به تصویب می رسید، بنابراین لایحه ای از سوی شهردار در شورا مطرح و پس از بررسی مصوب شد که شهرداری تهران تا سقف 10 میلیارد تومان اجازه هزینه کرد برای کمک رسانی به مناطق سیل زده داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به صدور رأی بدوی پرونده تخلفات ایران مال خاطرنشان کرد: ارزیابی پرونده نشان داد که با توجه به اینکه این مجتمع بزرگ است، جریمه نقدی به تنهایی راهگشا نیست بلکه قرار شده علاوه بر جریمه مالی قلع و قمع و تامین پارکینگ غصب شده نیز لحاظ شود.

اعطا تاکید کرد: طبق رأی بدوی مالک باید نسبت به تامین پارکینگ اقدام کند چرا که بخشی از پارکینگ را به انبار تجاری و قسمتی را نیز به رستوران تبدیل کرده است و طبق رأی کمیسیون ماده 100 باید قلع و قمع شود.

سخنگوی شورای شهر تهران جریمه مالی تخلف ایران مال را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته این رأی بدوی است و مالک می تواند درخواست تجدید نظر کند.

اعطا در ادامه در خصوص دلایل برکناری و بازداشت یکی از معاونان شهرداری منطقه 10 نیز گفت: طبق گزارشاتی که داریم تنها یک نفر هفت ماه گذشته بازداشت شده است و و این خبر جدید نیست و بررسی هایی هم که انجام شد، بیانگر آن است که اتهاماتی به نامبرده وارد است و حراست شهرداری موضوع را پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین گزارش دریافتی پرونده این فرد در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: تغییر شهردار منطقه 10 با تصمیم شهردار تهران انجام شده است و هیچ ارتباطی با این تخلف ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برکناری معاون شهرسازی منطقه سه نیز گفت: ابهامات و شبهاتی در مورد فعالیت این فرد وجود داشت اما قبل از اقدام شورا شهرداری ورود کرد و این فرد را تغییر داد.

اعطا در مورد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیز گفت: چند طرح تحقیق و تفحص در شورا تهیه شده است که یکی از آنها مربوط به موسسه همشهری بود که گزارش آن در صحن نیز قرائت شد و هنوز درباره آنچه چه بخشی از آن به قوه قضاییه ارسال شود، تعیین تکلیف نشده است.

وی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از املاک شهرداری تهران نیز توضیح داد: طرح مذکور تهیه و به کمیسیون حقوقی شورا ارجاع شده است که پس از اعلام نظر گزارش به صحن می آید و اگر رأی آورد، مسیر تحقیق و تفحص دنبال می شود.

اعطا در خصوص بدهی های شهرداری تهران نیز گفت: اسنادی که در خصوص بدهی های شهرداری پایتخت وجود دارد، قابل انتشار است و پیشنهاد می کنیم شهرداری تهران اسناد بدهی هایش را منتشر کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری ها نیز گفت: روز گذشته جلسه شورای برگزاری انتخابات شورایاری ها با حضور شهردار تهران و نماینده فرماندار برگزار شد.

اعطا با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری ها پس از ماه مبارک رمضان گفت: انتخابات شورایاری ها به مصوبه در مجلس نیاز دارد، بنابراین شورای عالی استان ها اواخر سال 97 طرحی را برای ارایه به مجلس و دولت برای انتخابات شورایاری ها تهیه کرده است و برای بررسی در مجلس ارایه شده است.

وی با بیان اینکه هر نوع نگاه سیاسی در خصوص شورایاری ها محکوم به شکست است، تاکید کرد: باید در برگزاری انتخابات شورایاری ها زمینه ای فراهم کنیم تا بتوانیم مشارکت مردم در اداره شهر را افزایش دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در خصوص کاهش آلودگی هوا در تهران گفت: اجباری کردن معاینه فنی و جنگل کاری های انجام شده برخی اقدامات برای اصلاح استانداردها و کیفیت خودروها از جمله اقداماتی بوده است که در کاهش آلودگی هوا در کنار دیگر عوامل کمک کرده است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟