برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در «مسجد جامع غدیر خم»


برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در «مسجد جامع غدیر خم»

همزمان با ماه شعبان ویژه برنامه های فرهنگی در مسجد جامع غدیر خم در خیابان پاسداران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ویژه برنامه فرهنگی در مسجد جامع غدیر خم از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع غدیر خم برگزار می شود.

بنابراین گزارش،روز چهارم اردیبهشت ماه نشست «بصیرت سیاسی،شکست آمریکا در طبس»، نهم اردیبهشت«کرسی تلاوت قرآن» با حضور نوجوانان حافظ و قاری،یازدهم اردیبهشت «بزرگداشت شهید مطهری» با سخنرانی حجت الاسلام شیر محمدی، چهاردهم اردیبهشت قرائت «مناجات شعبانیه» با حضور مرتضی طاهری در این مسجد برپا می شود.

بنا بر این گزارش، مسجد جامع غدیرخم که تا سال ٨٣ به نام مسجد جامع ضرابخانه نامیده می شد در محله ضرابخانه واقع است. این مسجد در سال ١٣٥٠ با زیربنای پانصد متر مربع ساخته شد و در اوایل سال ١٣٥٧ با تلاش های آیت الله سید جلال مجد هاشمی؛ امام جماعت این مسجد و همت نمازگزاران و افراد خیّر محله با زیربنای بیش از دو هزار متر مربع به طور کلی تجدید بنا شد، که آن شامل شبستان بزرگ و دو طبقه ساختمان و زیرزمین جهت استقرار کتابخانه، کلاس های قرآن، امور فرهنگی و دفتر است.

در سال ١٣٨٠ برای افزایش فضای شبستان مسجد و گسترش فعالیت های فرهنگی این مسجد در چند فاز تجدید بنا شد و طی نقشه ای جامع، کتابخانه با دو سالن قرائت برادران و خواهران، سالن کنفرانس، سالن ویژه مراسم، شبستان مردانه وسیع تر، شبستان زنانه در طبقه دوم، صندوق قرض‌الحسنه، کلاس های آموزشی برای واحد قرآن و عترت، اتاق هایی برای بسیج برادران و خواهران، دفتر مسجد، دفتر امام جماعت، محل سکونت خادم و… پیش بینی شد.

یادآور می شود، مسجد جامع غدیر خم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی