سدهای خوزستان از حالت بحرانی خارج شدند


چنانچه باران شدید یا سیلاب در راه نباشد وضعیت سدها از حالت قرمز بحرانی که آب زیادی وارد مخازن می‌شد خارج شدند.

سدهای خوزستان از حالت بحرانی خارج شدند

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق با بیان اینکه در حاضر شرایط رودخانه ها تثبیت شده است، گفت: چنانچه باران شدید یا سیلاب در راه نباشد وضعیت سدها از حالت قرمز بحرانی که آب زیادی وارد مخازن می‌شد خارج شدند.

داریوش بهارلویی ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس در اهواز، در رابطه با آخرین وضعیت سدهای خوزستان اظهار کرد: ورودی سدهای خوزستان کاهش پیدا کرده به تناسب از حجم خروجی‌ سدها نیز کم شده و دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز نسبت به چند روز گذشته 400 تا 500 متر مکعب بر ثانیه کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حاضر شرایط رودخانه ها تثبیت شده است، افزود: چنانچه باران شدید یا سیلاب در راه نباشد وضعیت سدها از حالت قرمز بحرانی که آب زیادی وارد مخازن می‌شد خارج شدند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی خوزستان مبنی بر اینکه شرایط بارش‌ها در اردیبهشت ماه به سمت نرمال و بیش از نرمال است، گفت: بخشی از سیلاب مربوط به سیلاب دشت است اگر چه هر چقدر از میزان خروجی سدها کم شود اثر خود را در سیلاب دشت خواهد گذاشت.

بهارلویی با بیان اینکه شرایط اضطراری که در شهرهای آبادان و خرمشهر اعلام شد بخشی مربوط به سیلاب دشت و بخشی مربوط به مد است، عنوان کرد: سدها به تناسب میزان ورودی و حجمی که نیاز است کم کردیم ضمن اینکه هر چقدر به پایان اردیبهشت نزدیک می‌شویم بارش باران کم خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !