روز سه شنبه(3 اردیبهشت ماه)، چین تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه خریداران بین المللی نفت ایران را مورد انتقاد قرار داد و آن را در تضاد منافع چین عنوان کرد و اعلام کرده این تصمیم، آشوب در خاورمیانه و بازار بین المللی انرژی را تشدید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، روز سه شنبه(3 اردیبهشت ماه)، چین تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه خریداران بین المللی نفت ایران را مورد انتقاد قرار داد و آن را در تضاد با منافع چین عنوان کرد و اعلام کرده این تصمیم، آشوب در خاورمیانه و بازار بین المللی انرژی را تشدید خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گنگ شوانگ گفته است: آمریکا در اعمال تحریم های یک جانبه علیه ایران ، ورای صلاحیت های خود اقدام می کند. وی افزوده: تعاملات عادی میان ایران و دیگر کشورها کاملا منطقی و قانونی است و باید از آن محافظت شود و مورد احترام قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است:"این قبیل اقدامات آمریکا، آشوب در خاورمیانه و همچنین بازار بین المللی انرژی را تشدید خواهد کرد". وی از آمریکا خواسته است تا به نحوی سازنده و مسوولانه ای در قضیه ایران رفتار کند.