برف 205 میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خسارت زد


برف 205 میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خسارت زد

تبریز- ایرنا- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به بارش برف در 2 روز گذشته، برآورد اولیه خسارت این بارش در بخش کشاورزی استان را حدود 205 میلیارد تومان اعلام کرد.

علی رخ افروز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 18 هزار هکتار از اراضی و باغ های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی بر اثر بارش برف خسارت دید.
وی افزود: برف بهاری بیشتر به باغ های میوه های دانه دار مثل زردآلو، آلو، گیلاس، آلبالو و سیب در بیشتر شهرستان های استان از جمله مرند، اهر، کلیبر، شبستر، آذرشهر و اسکو خسارت وارد کرد.
رخ افروز همچنین با اشاره به میزان خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال گذشته، گفت: 127 میلیارد تومان میزان خسارت های وارد شده به این بخش در سال گذشته بوده است.
از ابتدای اردیبهشت ماه جاری و با ورود سامانه جوی بارشی شاهد بارش برف و سرما در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی هستیم.
کشاورزی آذربایجان شرقی پیش از این در اثر سیل ناشی از باران سال نو نیز حدود 168 میلیارد تومان خسارت دید.
به گزارش ایرنا، بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با سهم 23 درصدی در اشتغال، سهم 12 درصدی در صادرات غیرنفتی و 15 درصدی در ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان، وابسته به آب و خاک و تاثیر پذیر از حوادث طبیعی بوده و هر ساله به علت سرمای زودرس بهاره خسارت قابل توجهی به مزارع و باغات استان وارد می شد.
/3071/3093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا