فرماندار: سیل راه 20 روستای رازوجرگلان را بست


فرماندار: سیل راه 20 روستای رازوجرگلان را بست

بجنورد- ایرنا - فرماندار راز و جرگلان گفت: بارندگی و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی 20 روستای بخش مرزی جرگلان را در این شهرستان بست.

محمد زارعی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش نیروهای راه و شهرسازی، راهداری و مشارکت مردم، پل موقت یکه سعود ترمیم و اکنون ارتباط 10 روستای منطقه برقرار شده است.
وی افزود: بارندگی های دیروز و امروز و جاری شدن سیل، موجب شد تا برخی از دانش آموزان در بخش های مختلف این شهرستان امروز نتوانند در کلاس حاضر شوند.
بخشدار جرگلان نیز از ترمیم پل موقت مسیر روستای یکه سعود و باز شدن راه 10 روستا که از این محور عبور می کنند، خبر داد.
پولاد نجاهی افزود: بارندگی ها موجب تخریب 2 فقره از 4 پل موقت این بخش شد و راه ارتباطی حصارچه، که محور تردد اهالی 10 روستای دیگر منطقه است، همچنان بسته باقی مانده است.
وی با بیان این که پل «گرکز» نیز تخریب شده، افزود: با توجه به احساس خطری که از افزایش حجم آب سد چندیر وجود داشت، رهاسازی آب از دریچه این سد افزایش یافته است.
وی گفت: دریچه این سد که تا قبل از این وضعیت تا میزان 30 درصد گشوده می شد اکنون به میزان 50 درصد گشوده شده است.
نجاهی افزود: افزایش حجم خروجی آب از دریچه سد موجب شده که سطح آب در رودخانه بالا آمده و تردد در برخی محورها با مشکل مواجه شود.
وی گفت: گشایش راه های روستایی بستگی به کاهش حجم رهاسازی آب سد چندیر دارد و به محض کاهش حجم آب اقدامات لازم برای بازگشایی راه ها انجام می شود.
بخشدار غلامان در راز و جرگلان نیز از بارش برف و باران در ارتفاعات این بخش خبر داد و افزود: باران های امروز در ارتفاعات غلامان تبدیل به برف شد.
جواد جوان نوش افزود: در برخی محورهای غلامان سیلاب رسوب گذاری کرده است اما محورهای مواصلاتی باز است.
مرکز شهرستان مرزی رازوجرگلان در 120 کیلومتری شمال بجنورد واقع است.
ب/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش