'فن بازار' حلقه اتصال عرضه و تقاضا در بازار فناوری است


'فن بازار' حلقه اتصال عرضه و تقاضا در بازار فناوری است

ارومیه- ایرنا- رییس مرکز فن بازار ایران گفت: سایت فن‌ بازار به عنوان حلقه اتصال عرضه و تقاضا در بازار فناوری است و می تواند رونق فعالیت شرکت های فناوری را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، «اکبر قنبرپور» روز سه شنبه در جمع فعالان عرصه فناوری آذربایجان غربی افزود: بر اساس اعلام سازمان آمار، حدود 20 هزار شرکت کوچک در حوزه فناوری در سطح کشور فعالیت می کند و این سایت می تواند عرضه محصولات فناوری را در بازار هدف تسهیل کند.
وی ادامه داد: فن بازار تسهیلاتی را نیز برای فعالان این بخش در نظر گرفته که این تسهیلات معطوف به معامله و مبادله محصول است.
وی با اشاره به اختصاص سه هزار میلیارد تومان منابع برای حمایت از بخش فناوری کشور، بیان کرد: در مرحله اولیه 70 میلیارد تومان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی برای این امر تخصیص می یابد و پس از اتمام ذخیره صندوق، نسبت به شارژ آن اقدام می شود.
وی اعلام کرد: این تسهیلات در بخش های بازاریابی، انتقال فناوری یعنی خرید و تجاری کردن محصول و سرمایه گذاری به فعالان حوزه فن بازار واگذار می شود.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز گفت: سایت «فن‌ بازار» به عنوان زیرساخت اطلاعاتی فن‌ بازار استانی با حمایت پارک علم و فناوری استان راه‌ اندازی شد.
حسن حیدری افزود: سرعت بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه‌ کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف راه‌اندازی فن ‌بازار مجازی است.
وی ادامه داد: سامانه فن ‌بازار به عنوان بخشی از سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی فرصتی را برای صاحبان فناوری محصولات فراهم می کند تا محصول خود را معرفی کنند.
وی بیان کرد: آشنایی متقاضیان فناوری با محصولات عرضه شده و بیان نیازهای فناورانه به تولیدکننده محصولات فناور از دیگر ویژگی های این سایت مجازی است.
وی اضافه کرد: فن ‌بازار در 2 بخش بازار فیزیکی و بازار مجازی فعالیت می کند و پارک علم و فناوری این استان در نخستین قدم بخش مجازی را راه اندازی کرده است.
به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان غربی موفق به اخذ موافقت اصولی جهت تولید فن ‌بازار استانی از سوی مرکز فن‌ بازار ملی ایران شده است.
فن ‌بازار یک سیستم جامع انتقال فناوری بین عرضه‌ کنندگان و متقاضیان فناوری می‌باشد که به صورت نظام ‌مند فرآیند انتقال فناوری را تسهیل می کند.
ایجاد فن‌ بازارهای منطقه ‌ای و تخصصی در دستورکار مرکز فن ‌بازار ملی ایران قرار گرفته و هدف از این اقدام تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به جامعه دانش‌ بنیان استان‌ها بواسطه ایجاد دفاتر فن ‌بازار منطقه‌ای است.
9918/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا