گزارش بررسی اقدامات دستگاه‌ها در زمینه مبارزه با آلودگی هوا


گزارش بررسی اقدامات دستگاه‌ها در زمینه مبارزه با آلودگی هوا

گزارش کمیسیون اصل 90 درباره بررسی اقدامات دستگاه‌های مسئول در خصوص مصوبات هیأت وزیران در زمینه مبارزه با آلودگی هوا در جلسه علنی مجلس قرائت و عنوان شد که ضمانت اجرایی لازم و بازدارندگی کافی در تصویب‌نامه در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص بررسی اقدامات دستگاه‌های مذکور در خصوص مصوبات هیأت وزیران و قوانین مرتبط در زمینه مبارزه با آلودگی هوا در دستور کار جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس قرار گرفت.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ که این گزارش را ارائه می‌داد ضمن ارائه گزارشی از تکالیف و وظایف دستگاه‌های متولی مبارزه با آلودگی هوا عنوان کرد که در بسیاری از موارد برنامه‌ها در بازه‌ی زمانی تعیین شده، تحقق نیافته و یا اقدامات انجام شده از کفایت لازم برخوردار نبوده است که مسئولین امر فقدان بودجه و اعتبار مشخص را از جمله مهمترین عدم تحقق اهداف تعیین شده ذکر کردند. علاوه بر آن در تصویب نامه و قوانین مورد بحث، ضامنت اجرایی لازم و بازدارندگی کافی برای دستگاه‌هایی که وظایف پیش بینی نشده را محقق نکرده‌اند در نظر گرفته نشده است.

پارسایی همچنین با اشاره به مواردی از پیشنهادات کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل کارگروهی با مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست و با عضویت وزارت‌خانه کشور، نفت و بهداشت و صنعت، ارتباطات؛ سازمان ملی استاندارد و معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برای انجام پیگیری‌های لازم را از جمله این پیشنهادات عنوان کرد.

پس از قرائت این گزارش علی مطهری که اداره جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت ضمن ارائه گزارشی از کمیسیون اصل ۹۰ ابراز امیدواری کرد که اقدامات بعدی در این زمینه به خوبی انجام شود.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش