هواوی در پی عرضه اولین ماژول 5G برای خودروهای هوشمند


هواوی در پی عرضه اولین ماژول 5G برای خودروهای هوشمند
شرکت هواوی اعلام کرد که در راستای ادامه سیاست هایش برای تبدیل شدن به بزرگترین تامین کننده قطعات مرتبط با خودروهای هوشمند، قصد دارد اولین سخت افزارهای مبتنی بر تکنولوژی ۵G را برای صنایع خودرو به بازار عرضه کند.

هواوی این ماژول را در نمایشگاه خودروی شانگهای که تا اواخر همین هفته در حال برگزاریست، به معرض نمایش عموم در آورد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که تکنولوژی مورد نظر با نام ماژول MH5000 ، بر اساس چیپ نسل پنجم Balong 5000 که اوایل سال جاری میلادی عرضه شده بود، در دست توسعه قرار دارد.

بر پایه تکنولوژی این چیپ، هواوی اولین ماژول ۵G خودرو را با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت به بازار عرضه می کند.

بر اساس این بیانیه، هواوی همچنین اعلام کرده که این ماژول ۵G به عنوان یک محصول ارتباطی مهم برای حمل و نقل هوشمند خودروهای آینده، گامی به سوی جلو برای صنعت خودرو به حساب می آید و برای تجاری سازی تکنولوژی نسل پنجم هواوی در نیمه دوم سال جاری، به کمک این شرکت خواهد آمد.

هواوی در سالیان اخیر تکنولوژی مدنظرش برای خودروهای هوشمند را در برخی از شهرهای چین مورد آزمایش قرار داده و با تعدادی از شرکت های خودروسازی این کشور مثل FAW، Dongfeng و Changan قرارداد همکاری امضا کرده است.

هواوی در پی عرضه اولین ماژول 5G برای خودروهای هوشمند

این شرکت چینی که بزرگترین کمپانی تولید کننده تجهیزات مخابراتی به حساب می آید، علاقه مند است در تکنولوژی ۵G نیز پیشگام باشد اما از طرف واشنگتن به اتهام جاسوسی زیر ذره بین قرار دارد و آمریکا اخیرا ادعا کرده که اسنادی از جاسوسی هواوی برای دولت چین در دست دارد.

پیش تر در راستای همین اتهامات، استرالیا هم استفاده از محصولات هواوی را برای اپراتورهای داخلی ممنوع کرده بود. البته هواوی تا به حال این اتهامات را رد کرده است و ادعا کرده که به توسعه ۵G در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان