جمع‌آوری 824 متکدی طی سال 97 در منطقه 8 مشهد


جمع‌آوری 824 متکدی طی سال 97 در منطقه 8 مشهد

شهردار منطقه 8 مشهد از جمع‌آوری 824 متکدی طی سال 97 در منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت فرقانی گفت: رفع معضل تکدی‌گری و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن یکی از اموری است که مورد توجه قرار دارد، به همین منظور گشت‌هایی به صورت شبانه‌روزی نسبت به پاکسازی و جمع‌آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها از سطح منطقه 8 مشهد اقدام می‌کنند.

شهردار منطقه 8 مشهد افزود: منطقه 8 مشهد یکی از ورودی‌های اصلی شهر محسوب می‌شود و منطقه‌ای زائرپذیر است، بنابراین، متکدیان با روش‌های مختلف سعی در بدست آوردن حس ترحم افراد نسبت به خود و جلب کمک آن‌ها دارند و مردم نیز از سر دلسوزی و براساس دستورات دینی در خصوص حمایت از فقرا، هر روزه مقادیر زیادی پول به آن‌ها کمک می‌کنند که با توجه به اینکه سازمان بهزیستی و کمیته امداد متولیان حمایت از قشر محروم جامعه هستند و در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود افراد در صورت تمایل به حمایت از نیازمندان، کمک‌های خود را به این سازمان‌ها داده و از ارائه کمک‌های مستقیم به متکدیان خودداری کنند.

فرقانی تصریح کرد: بدیهی است در صورت تداوم کمک‌های مستقیم، نه تنها مشکلی از متکدیان حل نشده، بلکه متکدیان جدید که همان فرزندان آن‌ها هستند نیز وارد این عرصه می‌شوند.

شهردار منطقه 8 مشهد با اشاره به جمع‌آوری 824 متکدی از ابتدای سال تاکنون در سطح منطقه، بیان کرد: این تعداد متکدی شامل 519 نفر مرد، 288 نفر زن و 17 کودک هستند که همگی پس طی مراحل به خانه سبز و بهزیستی تحویل شده‌اند.

وی جلب رضایت شهروندان را مهم‌ترین اصل در انجام فعالیت‌های شهرداری عنوان و تصریح کرد: به صورت منسجم و تیمی، واحد رفع سد معبر منطقه با همکاری کلانتری پایانه مسافربری و امام رضا(ع) و در راستای پاکسازی محیط شهری و افزایش احساس امنیت شهروندان از هرگونه نازیبایی و ناهنجاری‌های ناشی از تکدی‌‌گری در اماکن عمومی، تقاطع‌ها، بوستان‌ها و معابر وارد عمل شدند.

فرقانی از شهروندان خواست برای تحقق شهری امن، سالم و زیبا با نیروهای رفع سد معبر شهرداری منطقه 8 مشهد همکاری لازم را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر