سالمندی زنانه شد


سالمندی زنانه شد

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: سالمندی در کشور زنانه شده است و در ازای هر 97 مرد سالمند، یکصد زن سالمند وجود دارد.

محسن سلمان نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنانه شدن سالمندی به توجه بیشتری نیاز دارد چون تنهایی زنان سالمند همراه با مشکلات اجتماعی و سلامتی بیشتری نسبت به مردان است و برخی مسائل برای مردان راحت تر است به طورمثال مردان سالمند تنها می توانند دوباره ازدواج کنند.
وی اضافه کرد: گرفتاری پزشکی زنان در آینده بیشتر است، زنان سالمند اغلب دهه های طولانی با بیماری طی می کنند.
وی ادامه داد: یک پنجم معادل 20 درصد زنان سالمند یعنی 700 هزار نفر زن سالمند، تنها هستند اما این آمار در مردان یک چهارم زنان است.

*ترویج ازدواج در سالمندان بسیاری از مشکلات مراقبتی را برطرف می کند
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: بسیاری از مشکلات مربوط به مراقبت سالمند با ترویج ازدواج در سالمندان کاهش پیدا می کند.
سلمان نژاد افزود: متاسفانه ترویج ازدواج در سالمندان چندان با فرهنگ ما هماهنگی و همخوانی ندارد درحالی که بهترین مراقب، همسر است و مراقب بیرونی نمی تواند همانند اعضای خانواده مراقب سالمند باشد.
وی اضافه کرد: طبق آمارهای سازمان آمار در سال 95، 7 میلیون و 500 هزار سالمند در کشور وجود دارد اما برآوردها نشان می دهد آمار سالمندان در کشور از مرز هشت میلیون نفر فراتر رفته است.
اجتمام*9185*9105

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان