ششمین جلسه رسیدگی به پرونده البرز ایرانیان آغاز شد


ششمین جلسه رسیدگی به پرونده البرز ایرانیان آغاز شد

تهران- ایرنا- ششمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان تعاونی‌های البرز ایرانیان، ولی عصر(عج)، فردوس و آرمان دقایقی پیش در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا موسسه مالی البرز ایرانیان از سال 91 تا 96 حدود 46 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته و گردش مالی موسسه ولی عصر از اردیبهشت 94 تا اسفند 96 حدود 17 هزار میلیارد تومان بوده است. سپرده گذاران این دو موسسه بالغ بر 91 هزار نفر هستند که 6 هزار و 36 نفر آنان به دادگاه شکایت کرده اند.
حدود هزار و 400 میلیارد تومان تعهدات موسسه البرز و حدود 259 میلیارد تومان از تعهدات مالی موسسه ولی عصر به سپرده گذاران هنوز پرداخت نشده است.
دولت با ایجاد خط اعتباری 700 میلیارد تومانی به دو بانک تجارت و کشاورزی ماموریت داد تا مطالبات سپرده گذاران را تسویه کنند که بانک تجارت تاکنون 630 میلیارد تومان به 16 هزار و 200 نفر از سپرده گذاران موسسه البرز پرداخت کرده و بانک کشاورزی نیز 135 میلیارد تومان به 15 هزار نفر از سپرده گذاران موسسه ولی عصر پراخت کرده و با آنان تسویه حساب کرده است.
امیرحسین آزاد، حسن قریانی، محمد بهرامی حسن آباد و احسان حیدری، متهمان این پرونده 353 جلدی هستند که اتهام آنها افساد فی الارض از طریق اخلال عمده در نظام اقتصادی با علم به موثر بودن اقدامات مجرمانه است.
سید محمد آقامیری راد نماینده دادستان تهران در چهارمین جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: امیرحسین آزاد متهم ردیف اول پرونده ۸۰۰ میلیارد تومان سپرده گرفته ولی ۲۵۰ میلیارد تومان در حساب های مختلف بلوکه شده و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به مردم داده است که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اموال از وی کشف شده ولی متهم باید بگوید کسری ۳۰۰ میلیارد تومان کجاست.
وی افزود: ۲۲۰ نفر به دلیل ارتباط با متهمان پرونده تعاونی البرز ایرانیان موفق به دریافت تسهیلات در حدود ۴۰ میلیارد تومان بدون بهره یا با سود کمتر از چهار درصد شده اند.
روز گذشته همسر حامد کریمی یکی از مدیران البرز ایرانیان که دو سال پیش کشته شد، با ارائه توضیحاتی درباره نحوه قتل همسرش گفت: دو سال از قتل همسرم می گذرد و من شاکی اصلی این پرونده هستم. من و پدرم اولین کسانی بودیم که به بالای پیکر همسرم رسیدیم و دیدیم دستانش را از پشت بسته و به دهانش چسب زده بودند و ظاهرا او را بیرون از منزل به قتل رسانده و پیکرش را به داخل خانه منتقل کرده بودند.
وی افزود: وقتی به آزاد گفتم چطور زنده ای در حالی که دوستت زیر خاک است، او با پوزخندی گفت مگر او را من کشتم. سوال من این است که چه کسانی بانی قتل همسر من بودند.
اجتمام*1003*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی