حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور شد


حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور شد

تهران- ایرنا- سخنگوی قوه قضاییه در اولین نشست خبری خود از انتصاب حجت الاسلام مرتضوی مقدم به سمت ریاست دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، غلامحسین اسماعیلی در نخستین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در دور جدید، اظهار داشت: ما در حوزه مدیران قضایی عزل نداریم جابجایی اخیر که امروز رئیس قوه بر اساس اجرای اصل 162 قانون اساسی در مورد آن تصمیم گرفت انتصاب رئیس جدید دیوان عالی کشور بود که رئیس قوه قضاییه پس از مشورت با قضات دیوان عالی کشور ایشان را انتخاب کردند.
وی افزود: از آن جایی که حجت‌الاسلام کریمی به افتخار بازنشستگی نائل آمده است ریاست قوه قضائیه در دو نشست طولانی با قضات دیوان عالی کشور مشورت‌های لازم را با قضات انجام دادند و بر اساس مشورت با قضات حجت الاسلام مرتضوی مقدم را که از قضات با تجربه، از روحانیان فاضل و اندیشمند دستگاه قضا و از قضات قدیمی دیوان عالی کشور است و امروز رئیس یکی از شعب دادگاه تجدیدنظر انتظامی قضات است، امروز به عنوان رئیس دیوان عالی کشور منصوب کرد.
اسماعیلی اظهار داشت: وی همچنین دارای تجربه مدیریتی در استان های متعدد است و همچنین معاونت اول دادستانی کل کشور را در کارنامه مدیریتی و قضایی خود دارد و دارای بیش از 30 سال سابقه قضاوت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی