افزایش 26 درصدی نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو/ کرایه تاکسی در اردیبهشت ماه گران می شود/ مخالفت شورا با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال 97


افزایش 26 درصدی نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو/ کرایه تاکسی در اردیبهشت ماه گران می شود/ مخالفت شورا با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال 97

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره میزان تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران جهت تعیین نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: آن چیزی که من شنیدم 26.9 درصد است که تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو می تواند این عدد را گِرد کند.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره سرانجام شکایت پلس راهور از معاونت حمل و نقل شهرداری پیرامون اخذ عوارض از خودروها در محدوده زوج و فرد گفت: این موضوع به شهرداری ارتباط دارد و شورا در جریان جزییات این شکایت نیست و بنده هم از طریق رسانه ها از این موضوع خبردار شدم.

علیخانی با بیان اینکه شکایت نهادهای دیگر از شهرداری به شورا ارتباط ندارد گفت: آن چیزی را که معاونت حمل و نقل شهرداری از شورا استعلام کرد و همان موقع پاسخش را دادیم این است که شورا تعرفه ای برای محدوده زوج و فرد در سال 97 تصویب نکرده است و نباید از این محدوده عوارضی گرفته شود.

وی با بیان اینکه استفساریه را معاون شهردار نمی تواند انجام دهد، گفت: اگر برای شهرداری این استعلام کفایت نمی کرده، شهردار می بایست با فرستادن لایحه استفساریه این موضوع را پیگیری می کرد. هروقت این اتفاق بیافتد، شورا پاسخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درباره اجرایی شدن نرخ نهایی تاکسی ها در شهر تهران باید از دستگاه اجرایی مربوطه سوال شود، گفت: وظیفه شورا تنها تصویب و ابلاغ لوایح پیشنهادی است.

علیخانی درباره زمان اجرایی شدن نرخ جدید تاکسی ها افزود: آخرین صحبتی که با مدیرعامل سازمان تاکسی رانی داشتم، زمان اجرای نرخ های جدید اول اردیبهشت اعلام شد.

وی درباره تاخیر ایجاد شده در اعلام نرخ جدید تاکسی ها گفت: سازمان تاکسیرانی حسب مصوبه شورا استعلامی از مرکز آمار کرده که منتظر پاسخ مکتوب این سازمان هستند تا نرخ تورم پایان سال 97 اعلام شود.

عضو شورای شهر تهران درباره میزان تورم اعلامی توسط مرکز آمار هم گفت: آن چیزی که من شنیدم 26.9 درصد است که تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو می تواند این عدد را گِرد کند.

علیخانی درباره اعتراض معاونت فرمانداری به نحوه محاسبه نرخ کرایه ها در شهر تهران گفت: فرمانداری با این نحوه افزایش کرایه ها در بخش حمل و نقل شهر تهران مخالفت نکرده است و اگر مخالفتی بود باید ظرف 10 روز کاری از تصویب این لایحه اعلام می شد تا در هیئت تطبیق شورا مورد رسیدگی قراربگیرد و در صحن عمومی بررسی شود.

وی با بیان اینکه فرمانداری قانوناً نمی تواند با مصوبه شورا مخالفت کند، گفت: الان بیش از یک ماه از این مصوبه گذشته و مراحل قانونی آن طی شده است، لذا قابلیت طرح مجدد در شورا را ندارد. تاکنون اعتراض کتبی به نحوه قیمت گذاری حمل و نقل عمومی در شهر تهران توسط فرمانداری انجام نگرفته است اگر انجام می گرفت حتما به دست اعضای شورا می رسید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد