ورود دام به کهگیلویه و بویراحمد آزاد است


ورود دام به کهگیلویه و بویراحمد آزاد است

یاسوج- ایرنا- موضوع قاچاق دام زنده و بازار پر تلاطم گوشت قرمز بار دیگر در دستور کار نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفت و بر اساس مصوبه این شورا، خروج دام از استان همچنان ممنوع و از طرف دیگر منعی برای ورود قانونی دام زنده به استان نیز وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه وبویراحمد امروز سه شنبه در این نشست تاکید کرد که البته ورود دام زنده به استان باید به تایید مراجع ذیصلاح از جمله اداره کل دامپزشکی قرار گیرد و با ورود دام زنده خارج از شبکه و غیرقانونی نیز به شدت برخورد شود.
علی محمد احمدی معتقد است که ورود دام زنده به استان به صورت مقطعی خواهد بود و تا زمانی که قصابان اقدام به کاهش قیمت این فرآورده نکنند منعی برای ورود دام زنده وجود نخواهد داشت.
نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست اعلام کردند که میزان دام زنده موجود مازاد بر مصرف در استان هست و بهتر است که جلوی ورود دام زنده گرفته شود.
استاندار نیز اعلام کرد که این درخواست زمانی قابلیت اجرایی خواهد داشت که قیمت گوشت قرمز به حد تعادل برسد و مردم و شهروندان از این موضوع اعلام رضایت کنند.
ظرف ماه های گذشته تاکنون افزایش قیمت گوشت ناشی از کمبود فاحش دام زنده از یک سو و تلاش دلالان و قاچاقچیان برای خروج غیرمجاز دام از استان حتی به مرزهای کشور، مسئولان و متولیان امر در این استان را به ستوه آورده است.
به طور نسبی و از آذرماه سال گذشته بازار گوشت قرمز و موضوع دام زنده دچار تلاطم و نوسان های شدید قیمتی شد و قیمت هرکیلوگرم حتی از مرز 100 هزار تومان رسید.
گرچه به گفته مدیرکل امور عشایر استان قیمت گوشت در برخی مناطق گرمسیری استان(دهدشت) هم اینک به مرز هرکیلوگرم 500 هزار ریال رسیده اما نوسان قیمتی در مناطق سردسیری و مرکز استان همچنان ادامه دارد.
وی یادآور شد: امروز در اثر سوء مدیریت ها و برخی بی تدبیری ها و عدم نظارت های به موقع دام های زنده این استان به راحتی، خارج تا جایی که حتی یکی از استان های پیشرو در بروز این چالش محسوب می شود.
بر اساس اعلام نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد یکهزار و 960 راس دام قاچاق ظرف 6 ماه گذشته تاکنون در سطح استان توقیف شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به سال رونق تولید توسط رهبری معظم انقلاب تاکید کرد که بزرگترین مانع و سد راه تحقق این مهم افزایش میزان قاچاق است.
احمدی با تاکید بر اینکه مدیران باید شرایط امروز و جنگ اقتصادی را بپذیرند، تصریح کرد: باید خود را در قبال فشارهای اقتصادی که گریبان گیر مردم به ویژه افراد فقیر و کم بضاعت شده پاسخگو دانست.
وی بر ضرورت اجرای مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حضور مستمر مدیران کل دستگاه های اجرایی در این شورا تاکید کرد.
احمدی گفت: به دلیل اهمیت و ضرورت این کمیسیون مدیران کل دستگاه های اجرایی خود البته با اطلاعات و اشراف اطلاعاتی کامل از موضوعات و دستور کارهای جلسه در این کمیسیون حضور یابند.
3016/6110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید