پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد به قوه قضاییه ارجاع شد


پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد به قوه قضاییه ارجاع شد

تهران – ایرنا – رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد به قوه قضاییه ارجاع شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی موظف است خسارات مادی و معنوی وارده را به افراد بپردازد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خانه ملت، داود محمدی، گفت: دستور کار نخست نشست کمیسیون اصل 90 در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در کنکور سال 1397 بود که در این ارتباط شکایاتی به کمیسیون اصل 90 مجلس واصل شده بود.
وی با یادآوری اینکه برخی پذیرفته شدگان سال گذشته کنکور در رشته‌های علوم پزشکی حتی سر کلاس‌های درس هم حاضر شدند، افزود: تخلف روی داده در خصوص این پذیرفته شدگان قابل کتمان نیست و کمیسیون در این باره جلسات متعددی تشکیل داد و در نهایت به این نتیجه رسید که به واسطه خطای انسانی و سیستمی توسط دانشگاه آزاد، برای عده‌ای حق ایجاد شده که باید این پرونده در دستگاه قضایی بررسی شود.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی موظف است خسارات مادی و معنوی وارده به افراد را بپردازد که در این خصوص پرونده تکمیل و به قوه قضاییه ارسال شد.

** توضیحات رئیس دانشگاه آزاد در باره پذیرفته شدگان رشته پزشکی
محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره پرونده پذیرفته شدگان رشته‌های علوم پزشکی در سال گذشته، گفت: همه افرادی که در این پرونده ذی‌حق بودند، تعیین تکلیف شدند. به طوری که از مجموع حدود 5 هزار نفری که در این پرونده دچار مشکل شدند فقط 67 پذیرفته شده وجود دارد که خودشان نخواستند تعیین تکلیف شوند.
به گفته این مسئول دانشگاه آزاد، این افراد چارچوب‌هایی را که در تعامل با سازمان سنجش و وزارت علوم و وزارت بهداشت همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات برای آن‌ها در نظر گرفته شد، نپذیرفتند.
وی با رد ثبت نام رسمی این افراد، عنوان کرد: این پذیرفته شدگان به عنوان ذخیره اعلام و برخی از واحدها مرتکب خطا شده و برای این افراد کارت صادر کرده بودند. ظرف مدت دو هفته بروز خطا به این افراد اعلام شد. این افراد با تراز پایین تر نمی‌‎توانند در رشته‌‎های مد نظر علوم پزشکی تحصیل کنند و از نظر ما این مسئله تمام شده است.
طهرانچی، افزود: در نشست کمیسیون اصل 90 مجلس، برخی نمایندگان عنوان کردند که تحصیل این پذیرفته شدگان در رشته‌های علوم پزشکی حق مکتسبه‌ای است و آن‌ها باید به هر طریقی که شده در رشته دلخواه خود تحصیل کنند. در حالی که باید تراز این افراد در نظر گرفته شود و با در نظر گرفتن تراز، نمی‌توان خیلی از این افراد را در رشته مطلوب خود پذیرفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ یک از ثبت نام‌‎ها رسمی نبوده و سازمان سنجش هیچ کدام را تأیید نکرده، اظهار کرد: در این خصوص یک اشتباه الگوریتمی و فنی رخ داد و تعدادی از مدیران نیز مرتکب خطای انسانی شدند که با آن‌ها برخورد لازم انجام شد. امیدواریم این اشتباهات برای سال پیش رو به هیچ عنوان تکرار نشود.

**افزایش شهریه باید به تصویب برسد
رئیس کمیسیون اصل 90 در مورد شهریه دانشجویان تبدیل خارج از کشور به داخل نیز اظهار کرد: دستور کار بعدی کمیسیون اصل 90 مجلس افزایش شهریه دانشجویان تبدیل خارج از کشور به داخل بود که این موضوع باید برابر اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب وزارت علوم و وزارت بهداشت برسد.
وی افزود: مقرر شد سازمان بازرسی کل کشور این موضوع و اعمال سهمیه‌‎های خانواده شهدا و مناطق را مورد بررسی قرار دهد و تا پایان اردیبهشت ماه به کمیسیون ارسال شود.
**9492**1584

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول