انتقاد شدید اعضای شورای شهر کرمانشاه به کمیسیون ماده 100


انتقاد شدید اعضای شورای شهر کرمانشاه به کمیسیون ماده 100

جلسه شورای شهر کرمانشاه با انتقاد شدید اعضا به عملکرد کمیسیون ماده 100 همراه بود، بگونه ای که یکی از اعضای شورا پیشنهاد داد درب این کمیسیون را گِل بگیرند!

به گزارش خبرنگار ایسنا، موضوع اول این جلسه درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ بود که بسیاری از اعضا نسبت به وضعیت آن انتقاد داشتند.

طیب حیدری عضو شورای شهر کرمانشاه با انتقاد شدید به وضعیت کمیسیون ماده ۱۰۰ کرمانشاه، گفت: اگر افراد منصفی باشیم باید درب کمیسیون ماده ۱۰۰ را گل بگیریم.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۰۰ به دلیل ظلمی که در آن در حق مردم می‌شود دیگر قابل رفتن نیست.

حیدری با اشاره به اینکه تصمیماتی که در این کمیسیون درباره ساخت و سازها و جرایم گرفته می‌شود باخلق و خوی اعضای کمیسیون مرتبط است، یادآور شد: یک روز حال اعضا خوب است و جریمه کمی را برای یک واحد در نظر می‌گیرند و روز دیگر حالشان بد است و برای واحد مشابه جریمه بسیار شدیدتری را اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: یک روز برای کسی که فامیل یکی از اعضا است جریمه حداقلی می‌نویسند و روز دیگر برای کسی که رابطه با کسی ندارد حکم قلع بنا می‌دهند.

حیدری با اشاره به تلورانس زیادی که بین ضرایب جرایم ساخت و سازها وجود دارد، خاطرنشان کرد: این امر باعث می‌شود اجحاف و ظلم زیادی در حق شهروندان شود.

وی با بیان اینکه مردم تا حدود زیادی مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ را از چشم شورای شهر می‌بینند، افزود: بخش زیادی از مشکلات این کمیسیون ناشی از مسائل قانونی است

عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ طی ۶۰، ۷۰ سال اخیر تغییری نکرده، یادآور شد: اگر نمی‌توانیم این قانون را اصلاح کنیم، حداقل جلسه فوق العاده برگزار و به مشکلات این کمیسیون رسیدگی کنیم.

حیدری با انتقاد از اینکه تاکنون چندین بار درخواست برگزاری جلسه برای رسیدن به یک نظر واحد درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ را داده‌ایم، تاکید کرد: متأسفانه این جلسه تا کنون برگزار نشده و این امر باعث شده که فشار روحی روانی شدیدی بر اعضای شورای شهر وارد شود.

در ادامه سید حجت الله موسوی اجاق دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ حق زیادی از مردم ضایع می‌شود، اظهار کرد: متأسفم برای شورای شهری که تاکنون نتوانسته یک جلسه هماهنگی برای کمیسیون ماده ۱۰۰ برگزار کند.

احسان احسانی عضو دیگر شورای شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه به دلیل مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ پرونده‌های زیادی از مردم در این کمیسیون خوابیده، افزود: شهرداری هم منتظر صدور آرا برای این پرونده‌ها است تا درآمدی از این طریق کسب کند.

وی معتقد است، باید هر چه سریع‌تر با دعوت از نماینده دادگستری و استانداری برای رفع مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ به نتیجه برسیم.

در ادامه جلسه شورا به موضوع قطار شهری و پرداخت بخشی از مطالبات غیر نقدی به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار پروژه اشاره شد و اعضای شورای شهر آرا موافق و مخالف خود را اعلام کردند.

قطار شهری ۲۰ تا ۳۰ سال آینده به نتیجه می‌رسد

حجت الله موسوی اجاق درباره قطار شهری نیز گفت: پول برای قطار شهری را جایی می‌ریزیم که در حالت خوشبینانه ۲۰ تا ۳۰ سال آینده به سرانجام می‌رسد که در آن زمان نیز از حیز انتفاع افتاده است.

وی ادامه داد: اگر قرار است پولی به قرارگاه خاتم الانبیا داده شود تا بدهی کارگران خود را تسویه کند، پرداخت مطالبات کارگران شهرداری در اولویت است.

احسانی نیز در باره قطار شهری کرمانشاه افزود: کسی مخالف اجرای این پروژه نیست و همه اعضای شورای شهر موافق اجرای آن هستند، اما یک مرجع باید درباره آخرین وضعیت و شرایط این پروژه به ما پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: باید مشخص شود این پروژه در چه بازه زمانی تحویل می‌شود و چقدر اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه معتقد است، روند پیشرفت و اجرای این پروژه طی ۱۰ سال اخیر اصلاً متناسب با زمان و میزان جذب اعتبارات نیست.

عضو شورای شهر کرمانشاه اضافه کرد: کار به جایی رسیده که برخی از ما سوال می‌کنند آیا قرار است پایه‌های قطار شهری خراب شود و ما نیز این موضوع را رد می‌کنیم.

وی درباره سایر مشکلاتی که در پروژه قطار شهری وجود دارد، یادآوری کرد: هنوز کار در بخش شکارگاه شروع نشده و در محدوده خیابان مدرس نیز که اجرای پروژه زیرزمینی و پرهزینه است، اقدامی صورت نگرفته است.

احسانی با اشاره به وجود چشمه و قنات‌های زیادی که در محدوده خیابان مدرس در زیر زمین وجود دارد، گفت: هر گودبرداری در این منطقه با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر قرار است تسویه بدهی با قرارگاه خاتم الانبیا داشته باشیم، باید با قرارگاه اتمام‌حجت کنیم. اگرچه مدافع و حامی آنها هستیم اما باید این پروژه از بلاتکلیفی خارج شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان