اهمیت به جایگاه زنان در جامعه منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود


اهمیت به جایگاه زنان در جامعه منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس شورای اسلامی شهر تایباد گفت: اهمیت به منزلت و جایگاه زنان در جامعه منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و آن جامعه را به سمت پویایی سوق می‌دهد.

اهمیت به جایگاه زنان در جامعه منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احمد جهانی، رئیس شورای اسلامی شهر تایباد در جلسه کمیسیون بانوان شورای شهر تایباد که شامگاه گذشته، دوم اردیبهشت‌ماه در محل شورای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی کمیسیون بانوان شورا، کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان و برقرای ارتباط بیشتر میان قشر بانوان و مسئولان شهری است.

وی افزود: با توجه به امور سنگینی مانند پرورش فرزندان و اداره امور خانواده که بر دوش زنان قرار گرفته، باید به آرامش روحی و تقویت جسمانی، سلامت و نیازهای این قشر بزرگ بیشتر پرداخته شود.

در ادامه این نشست شهردار تایباد با اشاره به واگذاری مسئولیت دو معاونت مهم این شهرداری به دو خانم بیان کرد: حضور وسیع بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به‌عنوان نیروهای فعال امری تأثیرگذار و بسیار مطلوب است.

ایوب سیدالحسینی سلامت و آموزش را دو حوزه بسیار مهم برای بانوان معرفی کرد و افزود: تقویت این دو بخش در رفع آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی دارد و هرچه بیشتر باید در این دو زمینه برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: مشکل بیکاری در تمام کشور مطرح، اما علت اصلی این عامل بی هدف بودن افراد و عدم شناخت کافی از اشتغال است.

شهردار تایباد مهم‌ترین علل طلاق را بیکاری دانست و گفت: بیشتر افراد درخواست کارهای اداری دارند، در صورتی که این شهرستان ظرفیت‌های فراوانی برای تولید و کارآفرینی دارد و همچنین برای همه افراد ایجاد کار دولتی فراهم نیست.

اهمیت به جایگاه زنان در جامعه منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

محمد خدادادی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تایباد در جمع اعضای کمیسیون بانوان شورا تصریح کرد: طبق آمارهای داده شده در سال گذشته و به نقل از دادگستری طلاق رتبه سوم را در این شهرستان مذهبی دارد و این امر زنگ خطری برای خانواده‌ها تلقی می‌شود.

‌خدادادی با اشاره به اینکه الگوپذیری از فرهنگ غرب مشکلی اساسی به‌شمار می‌رود که امروزه گریبان بیشتر خانواده‌ها حتی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار را گرفته است، تصریح کرد: نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می‌دهند از این‌رو حضور زنان تأثیر بسیاری در توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه دارد.

زکریا طغانی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تایباد و معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان نیز طی سخنانی بیان کرد: ازدواج‌های زودهنگام دختران به ویژه در روستاهای اطراف یکی از دغدغه‌های مهم به‎شمار می‌رود. این ازدواج‌ها اغلب به علت عدم آگاهی و نداشتن آموزش‌های لازم متاسفانه به طلاق در سنین پایین می‌انجامد و مشکلات موجود را افزایش می‌دهد.

‌طغانی افزود: این ازدواج‌ها زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، ترک تحصیل و فراتر از آن شده و نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و صحیح از سوی مسئولان مربوطه است.

اهمیت به جایگاه زنان در جامعه منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

شناسایی آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، ترک تحصیل دختران، بیکاری، فاقدین شناسنامه و همچنین معرفی بانوان توانمند و قراردادن محلی برای فعالیت‌های اقتصادی بانوان و کسب درآمد برای زنان سرپرست خانوار از مسائل مهمی بود که توسط سایر اعضای کمیسیون بانوان در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل