مسابقه حقوق شهروندی در نمایشگاه کتاب برگزار می شود


مسابقه حقوق شهروندی در نمایشگاه کتاب برگزار می شود

تهران- ایرنا- معاون حقوقی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور حقوق شهروندی بر رسالت این وزارتخانه در زمینه فرهنگ سازی حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: مسابقه حقوق شهروندی در نمایشگاه کتاب امسال برگزار می شود.

علی اصغر کاراندیش مروستی روز سه شنبه همزمان با افتتاح سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: تعامل و امضای تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی دیگر در زمینه اجرای حقوق شهروندی، برگزاری مسابقات کتابخوانی با هدف آشنایی و فرهنگ سازی حقوق شهروندی همچنین استقرار میز گفت و گوی کارشناسی در خصوص موضوعات مربوط به حقوق شهروندی با حضور استادان و مربیان حقوق شهروندی از جمله برنامه های وزارت ارشاد در نمایشگاه کتاب است که با همکاری دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی برنامه ریزی شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته چهار هزار نفر از بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب منشور حقوق شهروندی را مطالعه و در مسابقه آشنایی و فرهنگ سازی حقوق شهروندی شرکت کردند.

* برنامه های وزارت ارشاد در راستای تحقق حقوق شهروندی
معاون حقوقی وزیر ارشاد با اشاره به برنامه های کلان این وزارتخانه در زمینه حقوق شهروندی، افزود: از مجموع ٩ کلان طرح رئیس جمهوری، چهار طرح به طور مستقیم با حوزه ویژه حقوق شهروندی در ارتباط است؛ وزارت ارشاد در زمینه «شفاف سازی» با قراردادن فهرست قراردادها، پرداخت ها به اشخاص حقیقی و حقوقی، هزینه های برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها روی سایت این وزارتخانه سعی بر شفاف سازی داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین استقرار و راه اندازی دبیرخانه سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و تهیه و تولید آمار پاسخگویی سازمان های متصل به آن از دیگر اقدامات وزارت ارشاد در راستای اصل شفاف سازی است.
کاراندیش افزود: کارگروهی برای تنظیم دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوط به صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال گذشته شکل گرفته است تا ترتیبی اتخاذ شود که برای صدور مجوزها حداقل مدارک مورد نیاز از افراد واجد شرایط دریافت شود.
وی گفت: بیش از ١٣٠ مجوز در وزارت ارشاد صادر می شود که در جلسات متعدد این مجوزها به کمتر از 4٠ مورد کاهش داده شد به طوری که برخی از مجوزها حذف، برخی تبدیل به خدمت و بخشی از مجوزها ادغام شد.
معاون حقوقی وزیر ارشاد، هوشمندسازی و تحقق دولت الکترونیک را زمینه ای برای احقاق حقوق شهروندی دانست و افزود: صدور مجوزها و سایر خدمات و اقدامات وزارت ارشاد از طریق سامانه های الکترونیکی می تواند در زمینه اجرای حقوق شهروندی موثر باشد.
کاراندیش اظهار داشت: شایسته سالاری، انتصاب زنان در مناصب مدیریتی، تحرک سازمانی و ارتقای شغلی از دیگر طرح های درون سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای حقوق شهروندی است که در دولت یازدهم و دوازدهم پیگیری و اجرا شده است.
اجتمام*٣٢٢٩*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس