«سندرز» خواستار رد وتوی «ترامپ» برای توقف جنگ در یمن شد


«سندرز» خواستار رد وتوی «ترامپ» برای توقف جنگ در یمن شد

یکی از رقبای اصلی دموکرات برای «دونالد ترامپ» ،رئیس جمهوری آمریکا در انتخابلت 2020 است در نامه ای به نمایندگان گفت که وظیفه کنگره است تا از قدرت خود برای اعلام جنگ و رد وتوی قطعنامه پایان دادن به مشارکت واشنگتن در جنگ یمن از سوی آمریکا،استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتنیک»، «برنی سندرز» که یکی از رقبای اصلی دموکرات برای «دونالد ترامپ» ،رئیس جمهوری آمریکا در انتخابلت 2020 است در نامه ای به نمایندگان گفت که وظیفه کنگره است تا از قدرت خود برای اعلام جنگ و رد وتوی قطعنامه پایان دادن به مشارکت واشنگتن در جنگ یمن از سوی آمریکا،استفاده کند.

ترامپ هفته گذشته قطعنامه دو حزبی کنگره که از کاخ سفید خواسته بود به مشارکت آمریکا در جنگ یمن پایان دهد را وتو کرد.

کنگره آمریکا این قطعنامه را با 274 رای موافق در مقابل 175 رای مخالف در اوایل آوریل تصویب کرده بود.

این اقدام کمتر از یک ماه پس از آن صورت گرفت که قطعنامه علیه مشارکت آمریکا در جنگ یمن با 54 رای موافق در برابر 46 رای مخالف در مجلس سنا به تصویب رسیده بود.

کنگره آمریکا نیاز به دو سوم آرا هم در مجلس نمایندگان و هم در مجلس سنا برای رد وتوی ترامپ دارد.

سندرز در نامه به نمایندگان در این زمینه نوشت: «این نامه را می نویسم تا خواستار حمایت شما برای رد این وتو بشوم.باید به این توافق برسیم که لازم و ضروری است،کنگره از قدرتی که بر اساس قانون اساسی در مورد مسائل مربوط به جنگ به ما داده شده،استفاده کند؛این یکی از مهم ترین وظایف ما به عنوان اعضای کنگره است.»

سناتور دموکرات کنگره آمریکا گفت که حمایت اطلاعاتی و لجستیکی و همچنین کمک به سخوت گیری هوایی هواپیماهای جنگی عربستان به طور آشکارا نشان دهنده مشارکت آمریکا در جنگ یمن است،اقدامی که در قانون 1973 اختیارات جنگ،ممنوع شده است.

سندرز گفت: «بند هشتم ماده 1 قانون اساسی به وضوح بیان می کند که کنگره باید قدرت اعلام جنگ را داشته باشد.»

ترامپ و دیگر اعضای کابینه او عملا مخالف پایان دادن به حمایت نظامی برای جنگ در یمن هستند، زیرا این اقدام می تواند فروش سلاح های ایالات متحده به عربستان سعودی و متحدان خلیجی واشنگتن را به خطر بیندازد.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی می گویند که تصمیم وزارت امور خارجه برای تأیید کمک نظامی به ائتلاف سعودی با توجه به ممنوعیت ارائه چنین کمک هایی به کشورهایی که پرونده های ضعیف حقوق بشری دارند،غیرقانونی است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در