شمار جان باختگان زمین لرزه در فیلیپین به 11 نفر رسید


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بر اساس...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده، شمار جان باختگان زمین لرزه فیلیپین به دست کم یازده نفر افزایش یافت.
امدادگران روز سه شنبه تلاش خود را برای یافتن دهها بازمانده ای که احتمالاً زیر آوارها مانده اند، ادامه می دهند.
در پی زمین لرزه شدید که روز دوشنبه در فیلیپین روی داد، دهها نفر بر اثر ریزش ساختمانی در نزدیکی شهر مانیل زیر آوار گرفتار شدند.
در آخرین آماری که دوشنبه شب منتشر شد، شمار قربانیان زمین لرزه 5 نفر گزارش شد.
مرکز لرزه نگاری آمریکا روز دوشنبه از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی شش ممیز سه دهم در مقیاس امواج درونی زمین، ریشتر، در مانیل پایتخت فیلیپین خبر داد.
این زمین لرزه خسارات زیادی را به فرودگاه بین المللی "کلارک Clark" وارد کرد. کلارک، دومین فرودگاه پایتخت فیلیپین به شمار می رود که در گذشته پایگاه نظامی آمریکا بوده است. این زمین لرزه همه ساختمان ها را در مانیل به شدت تکان داد و موجب رعب و وحشت مردم شد.
این زمین لرزه که در سال های اخیر شدیدترین زلزله در پایتخت فیلیپین بوده است، در ساعت 17:11 دقیقه به وقت محلی (9:11 دقیقه به وقت گرینویچ) و در عمق 40 کیلومتری رخ داد.
کانون این زمین لرزه منطقه "کاستیلجوس Castillejos" در استان "زامبالس Zambales" در حدود 100 کیلومتری شمال غربی مانیل بود.
به گفته مقامات فیلیپین، بیشترین خسارت در "پامپانگا Pampanga"، استان همسایه گزارش شده است. جان باختگان از اهالی همین منطقه بودند.علاوه بر این، دهها نفر نیز در این جزیره از جمله در شهر مانیل بر اثر سقوط اشیا زخمی شدند.
احتمال می رود آمار جان باختگان باز هم افزایش یابد. گروهی از امدادگران به منظور ارزیابی خسارت های وارده در منطقه به ویژه در مناطق دور افتاده که از داشتن برق و امکانات ارتباطی محروم هستند، مستقر شده اند.
این زمین لرزه همچنین موجب تخریب کلیساهایی شد که قرنها قدمت دارند. هشتاد درصد از ساکنان فیلیپین کاتولیک هستند.در مانیل شکاف هایی که بر اثر زلزله روی برخی آسمان خراش ها ایجاد شد، به خوبی مشاهده می شود.
فیلیپین بر روی "حلقه آتش" اقیانوس آرام قرار گرفته است و برخورد صفحات تکتونیکی در آن اغلب موجب زمین لرزه و فعالیت آتشفشانی می شود.
مرگبارترین زلزله در جزیره فیلیپین در سال هزار و نهصد و هفتاد و شش رخ داد. در این زمین لرزه هزاران نفر جان خود را از دست دادند. بر اساس برخی گزارش ها، 8 هزار نفر در این زمین لرزه کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا