بناهای محدوده دانشگاه تهران در طرح توسعه حفظ می شوند


بناهای محدوده دانشگاه تهران در طرح توسعه حفظ می شوند

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه تهران گفت: ساختمان های اطراف دانشگاه تهران در طرح توسعه این دانشگاه حفظ خواهند شد زیرا بخشی از تاریخ معاصر شهر و کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا «محمود نیلی احمد آبادی» روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی حفظ میراث قرن بیستم در محل باغ موزه نگارستان شهر تهران افزود: در قالب طرح توسعه دانشگاه تهران این محل به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین که ارتباط جدی با شهر و جامعه دارد توسعه داده خواهد شد.
وی اظهارداشت: فضای اطراف دانشگاه برای طرح توسعه، بخشی از میراث تاریخ معاصر را در خود جای داده و بسیاری از مراکز عبادی ادیان مختلف نیز در آن قرار دارد.
نیلی با بیان اینکه دانشگاه تهران از نظر ساختار و بنا یکی از مهمترین میراث قرن بیستم است یادآور شد: با اجرای این طرح و به واسطه دانش عمیقی که در دانشگاه تهران وجود دارد، میراث جدیدی به شهر تهران و قرن 20 اضافه می شود.
وی عنوان کرد: مجموعه دانشگاه تهران میراث دار بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ معاصر ایران است که می تواند موضوع بحث قرار گیرد.
نیلی اضافه کرد: باغ موزه نگارستان نیز بخشی از تاریخ و هویت علمی دانشگاه تهران و معماری عصر مدرن است.
به گفته وی دانشگاه تهران در فعالیت های بین المللی جدی است و این موضوع یکی از محورهای برنامه پنج ساله این دانشگاه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا طرح توسعه دانشگاه تهران از دهه 70 به‌منظور یکپارچه‌سازی و گسترش محیط دانشگاه تهران در محدوده خیابان کارگر تا وصال شیرازی و بلوار کشاورز تا خیابان انقلاب مطرح شده است.
تهرام/9353/ 1008

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط