هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود


هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی توسط شبکه ملی پژوهش وفناوری گیاهان دارویی و با حمایت ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، 4 و 5 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود .

به گزارش روزسه شنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، پیمان صالحی دبیرهشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی درباره جزییات برگزاری این کنگره اظهارکرد: این کنگره در4 محورتعریف شده است که در محورکشاورزی و منابع طبیعی به مواردی از جمله اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی، اهلی کردن و اصلاح، بیو تکنولوژی، کشت و زارعت، فرآوری اولیه پس از برداشت، مکانیزاسیون و تکنولوژی بذر و در محور داروسازی، پزشکی مواردی از جمله طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی و فرمولاسیون و کنترل بررسی می شود.
وی گفت: درمحورعلوم پایه به مواردی از جمله گیاهشناسی، فتو شیمی، بیو شیمی ژنتیک، اثرات بیولوژیک و بیوتکنولوژی و درمحور صنعت و اقتصاد نیز به مواردی از جمله بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده های آن ها، تولید فرآورده های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات کاربردی، نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی پرداخته می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 700 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است، گفت: پس از مراحل داوری حدود 500 مقاله در کنگره پذیرفته شده که به صورت سخنرانی و پوسترارائه می شود.
صالحی خاطرنشان کرد: در این کنگره مهمانان خارجی از کشورهای آلمان، یونان و لهستان حضورخواهند داشت و درکنار این کنگره نمایشگاه جانبی از محصولات داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی نیز برگزار می شود.
وی با اشاره به این موضوع که هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی دارای امتیاز بازآموزی است، گفت: این کنگره از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نیز مجوز برگزاری دارد.
علمی ** 9340**1485

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق