معاینه فنی خودروهای تهران در فروردین امسال 16 درصد رشد داشت


معاینه فنی خودروهای تهران در فروردین امسال 16 درصد رشد داشت

تهران- ایرنا- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: 168 هزار خودرو در فروردین امسال به مراکز معاینه فنی پایتخت مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی این ستاد، سید نواب حسینی منش افزود: این تعداد مراجعه در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه 16 درصد افزایش داشت که با افزایش تعداد خطوط معاینه فنی و سیستم مدیریت امور مشتریان در کمترین زمان بدون معطلی خدمات ارائه شد.
وی ادامه داد: 38 درصد از این خودروها به علت نقص فنی مردود و یا در بار اول موفق به اخذ معاینه فنی نشدند.
حسینی منش با اشاره به بهسازی تجهیزات با توان و دانش داخلی مجموعه تصریح کرد: تمامی تجهیزات مراکز معاینه فنی ساخت کشور آلمان است که از یکسال گذشته با افزایش هزینه های قطعات یدکی تجهیزات خطوط معاینه فنی و مشکلاتی در ورود آن به کشور، این ستاد با اتکا به دانش داخلی نسبت به بهسازی قطعاتی با رعایت استانداردها اقدام کرد.
به گفته وی، ستاد معاینه فنی تهران از این طریق توانست که در سال گذشته مبلغ یک میلیارد تومان در این حوزه صرفه جویی و از خروج ارز جلوگیری کند.

* اقدامات ستاد معاینه فنی برای کاهش آلودگی هوا
حسینی منش همچنین در خصوص مجموعه اقدامات شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا نیز گفت: اجرای طرح کاهش، الزام تمامی اتوبوسهای شرکت واحد به اخذ معاینه فنی و متوقف کردن اتوبوس های دودزا و برخورد با دیزل های دودزا توسط اکیپ سیار تست کنار جاده ایی، گسترش شبکه ثبت تخلفات دوربین معاینه فنی، مجهز کردن معابر به دوربین های ثبت تخلفات معاینه فنی و بروز رسانی طرح ترافیک تهران از اقدامات شهرداری و شورای شهر تهران برای کاهش آلودگی هوا در سال گذشته بود که به صورت ویژه مورد تقدیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
وی با بیان اینکه امسال علاوه بر اقدامات گذشته مرحله سوم طرح کاهش اجرایی می شود، تصریح کرد: ممنوعیت و محدودیت تردد خودروهای فرسوده و کاربراتوری و همچنین تقویت اکیپ های سیار تست کنار جاده ای برای پایش مضاعف و مستمر خودروهای دیزل در دستور کار است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص آخرین وضعیت عملکرد واحدهای سیار تست کنار جاده ای در فروردین امسال نیز گفت: این واحد نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی 451 دستگاه خودرو سنگین در سطح شهر اقدام کرد که از این تعداد 92 درصد دارای معاینه فنی و 8 درصد فاقد معاینه فنی بوده است.
حسینی منش افزود: پس از بررسی مجدد وضعیت آلایندگی خودروها، معاینه فنی 58 دستگاه خودرو به علت مردودی از آزمون آلایندگی ابطال و در مجموع 96 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا مردودی در تست آلایندگی جریمه و اعمال قانون شدند.
وی همچنین گفت که یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو سال گذشته به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که این مسئله موجب شد تا در فصل پاییز و زمستان شهروندان تهرانی هوای سالم تری را تنفس کنند و حتی تهران یک روز هم در وضعیت شرایط اضطراری و تعطیلی مدارس قرار نگیرد.
حسینی منش خاطرنشان کرد: بی شک ادامه این مشارکت اجتماعی و تعهد به اجرای الزامات قانونی و رعایت حقوق یکدیگر در عدم استفاده از خودرو دارای آلایندگی در سال 98 نیز می تواند در بهبود مستمر، پاک تر شدن هوا و جلوگیری از بازگشت آلودگی هوا به کلانشهر تهران موثر باشد.
به گزارش ایرنا، 16 مرکز ثابت و 8 واحد سیار معاینه فنی در تهران فعال است.
تهرام/9343//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته