کارشناس بی‌بی‌سی: شکست داعش، باعث تروریست خوانده شدن سپاه شد +ویدئو


کارشناس بی‌بی‌سی: شکست داعش، باعث تروریست خوانده شدن سپاه شد +ویدئو

کارشناس بی بی سی با تاکید بر مردمی بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علت تروریستی خواندن سپاه از سوی آمریکا را، خشم این کشور از نابودی داعش دانست.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، محمدرضا سبزعلیپور، کارشناس شبکه لندنی بی بی سی، در پاسخ به این ادعا که فعالیت های سپاه پاسداران، منتقدان بسیاری در داخل ایران دارد، گفت: «سپاه نیروی جوشیده از دل مردم و برآمده از درون مردم است و از بدو پیروزی انقلاب تا جنگ و از جنگ تا زمان کنونی، چه در دوران صلح و چه در دوران جنگ، از این کشور هم دفاع کرده و هم سازندگی کرده است.»

علیپور افزود: «اینکه گفته شود به عنوان نیرو برای بستن دهان منتقدین است؛ من هم یک منتقد هستم؛ البته چنین چیزی نیست. شما 6000 کیلومتر آن طرف تر صحبت می کنید و من از داخل تهران صحبت می‌کنم.»

این کارشناس بی بی سی درباره حضور سپاه در عراق و سوریه گفت: «درباره اینکه نیروهای ما در خارج از کشور هستند و منتقدان خیلی زیادی دارند؛ بله، اما نسبت به 80 میلیون نفر خیلی زیاد نیستند؛ منتقد هستند. نیروهای برون مرزی سپاه بنا به درخواست آن کشور رفتند و با تروریسم مبارزه کردند؛ باداعش مبارزه کردند؛ داعشی که زاییده خود ایالات متحده آمریکاست ... همین امر باعث شده که یک عده بسوزند و یک عده هم ناراحت بشوند و به همین خاطر نیروی نظامی و مسلح ایران را به عنوان تروریست معرفی کنند.»

علیپور درباره ادعاها مبنی بر اینکه این نوع فعالیت های سپاه برای ایران هزینه داشته است، گفت: «چه هزینه ای؛ هزینه اش این بوده که رفتند و جلوی تروریست رو گرفتند تا تروریست به ایران نرسد والا اگر این کار را نمی کردند شاید آن کشورها و نیروهایشان نمی توانستند این گونه با جلوی تروریست را بگیرند و فردا باید ما داخل ایران با آنها درگیر می‌شدیم.»

فیلم

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...